Reaktywacja marki Datsun

Prezentacja pierwszego modelu z nowej oferty marki Datsun planowana jest już w połowie tego roku. Koncern zamierza rozpocząć sprzedaż tych samochodów poczynając od roku modelowego 2014. W jakich krajach będzie można kupić auta Datsun?
W marcu ubiegłego roku Nissan zapowiedział powrót marki Datsun, która będzie firmowała nowoczesne, niezawodne i dostępne produkty dla optymistycznych i rozwojowych klientów na rynkach o dużym potencjale wzrostu. Samochody Datsun realizujące te aspiracje, między innymi dzięki wyposażeniu w nowoczesne rozwiązania techniczne zapewniające przyjemność z jazdy, będą sprzedawane w Indiach, Indonezji i Rosji już od 2014 roku.

Pod marką Datsun firma Nissan sprzedawała pojazdy na całym świecie od początku swojego istnienia, w tym w czasach dynamicznego wzrostu na początku lat 70-tych oraz w okresie globalizacji firmy w latach 80-tych. Kilka pokoleń kierowców podziwiało współczesną stylistykę, nowoczesne rozwiązania techniczne, trwałość i niezawodność Datsunów.

W 1981 roku rozpoczęło się wycofywanie marki Datsun, a japońska firma kontynuowała globalną ekspansję już jako Nissan.

Mówi Vincent Cobee, wiceprezes i globalny dyrektor Datsun Business Unit: „Firma liczy, że Datsun ponownie zdobędzie popularność wśród klientów na rynkach o dużym potencjale wzrostu ze względu na atrakcyjną stylistykę i przystępną cenę pojazdów, a przede wszystkimi dzięki dostarczanej przez nie przyjemności z jazdy”.

„Wybór nazwy marki był oczywisty. Datsun pozostaje w naszym portfolio jako jedna z najbardziej cenionych marek w historii motoryzacji, a więź między współczesnym i dawnym Datsunem jest autentyczna. Klienci w latach 30-tych, 40-tych i 50-tych poszukiwali pojazdów charakteryzujących się wysoką jakością, trwałością i niezawodnością. Podobnymi kryteriami kierują się klienci z rynków o dużym potencjalne wzrostu, którzy dziś mają jednak mocno ograniczone możliwości wyboru. Jesteśmy przekonani, że nowy Datsun spełni ich oczekiwania – dodaje menadżer.

Prezentację pierwszego Datsuna z nowej oferty zaplanowano na połowę tego roku, a pierwsze pojazdy, jakie znajdą się w sprzedaży, będą pochodziły z roku modelowego 2014.

Jednocześnie Nissan Nissan Motor poinformował o wyborze TBWA Worldwide jako globalnej agencji odpowiedzialnej za promocję marki Datsun.

TBWA Worldwide powoła specjalny zespół do spraw marki Datsun, który będzie prowadził działania strategiczne i kreatywno-operacyjne z Londynu. TBWA Hakuhodo (japońska filia agencji) zapewni wsparcie operacyjne dla japońskiego zespołu odpowiedzialnego za markę Datsun.

Mówi Tom Carroll, prezes i dyrektor naczelny TBWA Worldwide: „Pozyskanie klienta z branży motoryzacyjnej to zawsze duży zaszczyt, ale kiedy w grę chodzi tak kultowa marka, współpraca zapowiada się szczególnie inspirująco. Świat się zmienia, a my jesteśmy niezwykle dumni z możliwości wsparcia promocji Datsuna na wschodzących rynkach Rosji, Indonezji i Indii. Wierzymy, że nie zawiedziemy wspaniałych tradycji Datsuna i zaproponujemy nową wartość naszym przyszłym klientom”.
Źródła Nissan
IBRM Samar