Wojna na Ukrainie zaciska pętle na szyi czołowym koncernom motoryzacyjnym kablami samochodowymi. Zaopatrując swoje fabryki w Czechach, Słowacji, Polsce czy na Węgrzech zachodnie koncerny produkowały na Ukrainie gigantyczne ilości ![〰](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/ta3/1/16/3030.png)
![〰](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/ta3/1/16/3030.png)
ręcznie układanych wiązek kabli i przewodów do aut. W każdym samochodzie jest ich ok. 5 km.
![〰](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/ta3/1/16/3030.png)
![〰](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/ta3/1/16/3030.png)
![〰](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/ta3/1/16/3030.png)
22 koncerny automotive zainwestowały tam
ponad 600 mln dolarów i w 38 zakładach zatrudniają ponad 60 000 pracowników. Z tego 17 fabryk produkuje właśnie przewody samochodowe
niskie koszty pracy okazały się tu kluczowe dla zachodnich koncernów. Wiązki kabli stały się flagowym produktem ukraińskiego automotive, a teraz nagle
ich zabrakło.
![💵](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tdf/1/16/1f4b5.png)
![⬇](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t20/1/16/2b07.png)
![❌](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tdd/1/16/274c.png)
Jak pisze agencja Bloomberga tylko w pierwszym półroczu europejska produkcja aut może być o 700 tys. niższa od prognozowanej. Już teraz
zatrzymują się fabryki samochodów w całej Europie. Do dziś ten problem najbardziej dotknął BMW, Mercedesa i VW.
![⛔](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tbd/1/16/26d4.png)