Polska czołowym rynkiem dla Daimler AG

Polska jest nie tylko jednym z największych, ale także jednym z najlepiej rozwijających się rynków dla koncernu Daimler AG. Za wyniki sprzedaży samochodów ciężarowych Mercedes-Benz, stuttgarcka centrala wyróżniła importera specjalną nagrodą.

Rok 2014 okazał się bardzo dobry dla samochodów ciężarowych Daimler AG, obejmujących m.in. takie marki jak Mercedes-Benz, Fuso, Bharat-Benz, czy Freightliner. Ich globalna sprzedaż wzrosła i wyniosła niemal 500 tys. szt. W Europie Zachodniej, gdzie dominującą marką koncernu jest Mercedes-Benz, mimo skurczenia się rynku, udziały w sprzedaży wzrosły do 24,4%. Na tym tle wyróżniła się sprzedaż w Polsce, za co importer – Mercedes-Benz Polska – otrzymał drugie miejsce w konkursie sprzedażowym Mercedes-Benz Trucks.

fot. Daimler

Konkurs organizowany jest co roku przez stuttgarcką centralę Daimler AG. Biorą w nim udział krajowi importerzy samochodów ciężarowych Mercedes-Benz. Ze względu na zróżnicowanie rynków pod względem ich wielkości i dynamiki, wyznacznikiem rankingu są wzrosty sprzedaży pojazdów i części zamiennych w stosunku do zakładanych planów.

Polska, plasująca się między Szwecją i Austrią, zawdzięcza pozycję wynikowi marki Mercedes-Benz, która w 2014 roku po raz pierwszy została liderem polskiego rynku ciężarowego uzyskując udziały przekraczające 18% i sprzedaż ponad 3 tys. pojazdów.

źródło: Daimler

AUTOR:  WNP.PL (AG)