W roku ubiegłym firma Fiat Auto Poland sprzedała na polskim rynku łącznie 25 471 samochodów. Największą grupę z powyższego stanowi wolumen wygenerowany przez markę Fiat oraz Fiat Professional.
W roku ubiegłym Fiat Auto Poland sprzedał na polskim rynku 25 471 samochodów. Oto uzyskany wolumen w podziale na poszczególne marki:
– Fiat: 12 880 sztuk
– Fiat Professional: 9 232 sztuk
– Alfa Romeo: 1 458 sztuk
– Jeep: 1 006 sztuk
– Lancia: 843 sztuk
– Abarth: 52 sztuk
Dynamiczny wzrost sprzedaży zanotowały marki premium Grupy Fiat, czyli Lancia (+90,3%) i Jeep (+77,4%).
Największym powodzeniem polskich klientów marki Lancia cieszyły się modele: Voyager (+352,9%) i Ypsilon (+146,6%), natomiast wśród modeli Jeep jest to Compass (+120%) oraz Grand Cherokee (+94,9%).
Alfa Romeo utrzymała poziom sprzedaży podobny do zeszłorocznego (-5,8%) z modelem Giulietta umacniającym się w segmencie samochodów kompaktowych (1 084 sztuk; +16,9%).
Mniej na rynku polskim sprzedano samochodów osobowych marki Fiat (-27,1%), przy czym warto zaznaczyć że np. Fiat Freemont odnotował wzrost aż o 188,4%.
W segmencie samochodów dostawczych niezmiennie od lat marka Fiat Professional zachowuje pozycję lidera na polskim rynku. Bogata gama produktowa, możliwości zabudów, atrakcyjne oferty dla biznesu spowodowały, że w roku 2012 klienci kupili 9 232 samochody (udział w rynku na poziomie 24%), w tym najwięcej modeli: Ducato (4 973 sztuk; +15,3%) i Fiorino (1 319 sztuk; +2,5%). Nie mniejszym powodzeniem cieszyły się modele Doblo i Panda Van.
Fiat Ducato to zdecydowany lider sprzedaży na rynku samochodów dostawczych, co udowadnia od lat sprawdzając się w praktyce, oferując bogatą gamę wyposażenia i możliwości adaptacyjne do każdego biznesu.
O pozycji Fiata Ducato świadczy jego udział w ogólnej sprzedaży samochodów dostawczych w Polsce: prawie 13%.
W roku ubiegłym, trudnym dla rynku samochodowego w Polsce, Fiat Auto Poland sprzedał 22 102 samochody osobowe i dostawcze marki Fiat, zajmując tym samym trzecie miejsce w rankingu sprzedaży.
Źródła, FAP
IBRM Samar