W marcu sprzedaż nowych samochodów na głównych rynkach europejskich spadła o 52 procent, spowodowane to było restrykcjami narzuconymi przez rządy poszczególnych państw w związku z koronawirusem.
Jak podaje ACEA w Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii i krajach Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA),rejestracje nowych samochodów spadły do 853,077 sztuk.
Włochy – szczególnie dotknięte pandemią – odnotowały największy spadek, który wyniósł 85 procent. Niemcy odnotowali 38 procentowy spadek, podsumowanie Wielkiej Brytanii wyniosło 44 procent w dół, 72 procent we Francji i 69 procent w Hiszpania.
W marcu sprzedaż Volkswagen Group w Europie spadła o 44 procent, podczas gdy Grupa Renault i PSA odnotowały spadek odpowiednio 64 procent i 67 procent. Spadek liczby rejestracji w Grupie Fiat uplasował się na poziomie 74 procent.
Sprzedaż pojazdów BMW Group, które były jednym z niewielu producentów samochodów zgłaszających wzrost sprzedaży w Europie w poprzednich miesiącach spadły o 40 procent, podczas gdy popyt na rywala Daimlera spadł o 41 procent.
Jak ogłosił rząd niemiecki salony samochodowe od poniedziałku wznowią sprzedaż, a ich właściciele liczą na względny powrót do normalności. W Polsce zamknięcie salonów nie zostało nakazane, sprzedaż cały czas trwa ale wskaźniki sprzedażowe w dalszym ciągu nie napawają optymizmem.