Przedsiębiorca Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Toyota, modele: Auris, Avensis, C-HR, Prius oraz marki Lexus NX200T/300H, wyprodukowane w Japonii, Wielkiej Brytanii i Turcji od 25.09.2015 r. do 02.04.2019 r., wyposażone zostały w zestawy tapicerek foteli zastępujące poszycia montowane fabrycznie. Zestawy te zostały zamontowane w centrach logistycznych lub w Autoryzowanych Stacjach Dilerskich. Zestaw montażowy obejmuje tapicerkę przeznaczoną na oba przednie fotele samochodu. Poszycia foteli różnią się budową w zależności od przewidzianego miejsca montażu (strona kierowcy lub pasażera). Zostały one zaprojektowane w taki sposób, aby doszło do ich rozerwania podczas napełniania bocznej poduszki powietrznej montowanej w fotelach przednich. Podczas instalacji zestawu tapicerki istnieje możliwość montażu poszycia na niewłaściwym fotelu. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji, w momencie aktywacji poduszki powietrznej, tapicerka może uniemożliwić prawidłowe napełnienie bocznej poduszki powietrznej zamontowanej w fotelu zwiększając tym samym ryzyko odniesienia obrażeń w razie wypadku.
Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 5 515 samochodów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu weryfikacji sposobu montażu tapicerki foteli przednich, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości wymiany odpowiednich poszyć.
Informacji związanych z kampanią udziela Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2047).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.
Źródło: www.uokik.gov.pl