BWI Group zajmuje się projektowaniem i produkcją oryginalnych części zawieszenia dla wielu producentów samochodów. Grupa GEFCO i BWI współpracują już od kilkunastu lat. Początkowo GEFCO było partnerem logistycznym największej na świecie fabryki BWI Group w Krośnie. Bardzo dobre efekty współpracy w Polsce były podstawą do rozszerzenia obsługi logistycznej na kolejne fabryki BWI w Europie, a w konsekwencji do powierzenia Grupie GEFCO wymagającej dużego doświadczenia obsługi dostaw komponentów z Europy do fabryki BWI w Pekinie.
Rozszerzając współpracę BWI Group zależało na zwiększeniu kontroli nad przepływem towarów, skróceniu czasu tranzytu z Europy do Azji oraz obniżeniu kosztów. Wraz z rozpoczęciem projektu kompleksowa obsługa logistyczna przeszła w ręce jednego profesjonalnego dostawcy. Wymagało to wdrożenia zintegrowanych rozwiązań logistycznych – transportu drogowego, FTL, LTL, cross-dockingu, transportu kolejowego, obsługi celnej i administracyjnej oraz transportu lotniczego.
Jak wygląda praca GEFCO dla BWI Group?
Konsolidacje towaru i dalsze jego dostawy na Wschód stają się domena Grupy GEFCO. Każdego miesiąca Grupa GEFCO przewozi towary od kilkudziesięciu dostawców BWI z całej Europy do magazynu konsolidacyjnego w Psarach na Górnym Śląsku. Dostawy z wykorzystaniem sieci drobnicowej muszą być realizowane tak, aby cały towar pojawił się w Polsce na czas. Dzień i godzina wyjazdu kontenerów z Psar do terminala kolejowego w Malaszewiczach są sztywne, a ewentualne opóźnienia ze strony dostawców powodują konieczność zorganizowania przez GEFCO alternatywnego transportu lotniczego.
Na odcinku od terminala w Malaszewiczach do Zhengzhou w Chinach kontenery są przewożone koleją. Następnie z terminala w Chinach transportem drogowym trafiają do fabryki BWI w Pekinie. W cały proces zaangażowanych jest kilkanaście osób z BWI oraz GEFCO Polska, GEFCO Forwarding oraz GEFCO China. Doświadczenie zdobyte w podobnych projektach dla klientów z branży automotive przyniosło spodziewane efekty – już pierwszy kontener z Europy dotarł do azjatyckiej fabryki BWI w zakładanym czasie.
Efekty
- Wdrożenie rozwiązań logistycznych szytych na miarę
- 3 tygodnie krótszy czas tranzytu w porównaniu do wcześniejszych transportów drogą morską, realizowanych indywidualnie przez dostawców z Europy
- Obniżenie kosztów logistycznych
- Odmrożenie kapitału – BWI staje się właścicielem komponentów w momencie gdy te opuszczają fabrykę dostawcy. Krótszy czas tranzytu do Chin to zatem również ograniczenie czasu zamrożenia kapitału w formie transportowanych towarów.
- Rozwój biznesu z perspektywą potrojenia skali do 2021 roku
„Transport towarów do Chin nie jest tak popularny, jak import z Azji do Europy, a odprawy celne, prawo lokalne i różnice kulturowe stawiają dodatkowe wymagania wobec operatorów logistycznych. Dzięki sprawnej współpracy i dopełnieniu wszystkich formalności, w tym uzyskaniu odpowiednich pozwoleń, udało nam się wyraźnie skrócić czas tranzytu, dostarczyć towar na czas i ograniczyć koszty” – mówi Marcin ZASUŃ, Kierownik ds. rozwoju produktu, GEFCO Polska.
„Nasza współpraca z GEFCO oznacza konsolidację dostaw z Europy w rękach jednego dostawcy i lepszą kontrolę nad procesem. Dodatkowo odejście od wielu indywidualnych transportów z Europy sprzyja optymalizacji kosztów i lepiej zabezpiecza nas na wypadek ewentualnych przestojów z powodu braku ciągłości łańcucha dostaw. Po wielu latach współpracy z GEFCO traktujemy siebie jako partnerów, którzy mogą na sobie polegać” – mówi Tomasz Dziewiecki, Global Lean Manager w BWI Group. Firma produkuje oryginalne części zawieszenia dla wielu znanych marek, w tym BMW, Ford, GM, Land Rover, Jaguar, Volvo, Honda, PSA, Audi, Porsche, Mercedes-AMG i Ferrari.
Więcej informacji o transporcie towarów między Europą i Azją znajdziesz na stronie: http://pl.gefco.net/pl/newsroom/newsy. Polub profil GEFCO Polska na Facebooku i bądź na bieżąco: https://www.facebook.com/GEFCOPolska/
O Grupie GEFCO
GEFCO jest światowym liderem w zakresie kompleksowych rozwiązań dla łańcucha dostaw i europejskim liderem logistyki dla branży motoryzacyjnej. W oparciu o 70-letnie doświadczenie oraz zespół 13 000 pracowników, GEFCO projektuje inteligentne i elastyczne rozwiązania łańcucha dostaw w różnych sektorach przemysłu. Grupa działa w 47 krajach, a dzięki silnej sieci partnerów o zasięgu globalnym obsługuje 300 lokalizacji na całym świecie. W 2017 roku obroty Grupy GEFCO wyniosły 4,4 mld euro.