Firma BASF zainwestuje w rozbudowę zakładu katalizatorów samochodowych w Środzie Śląskiej. Rozbudowa przewiduje nowe linie produkcyjne i dodatkową infrastrukturę do wyposażenia samochodów osobowych z silnikiem Diesla i benzynowym w innowacyjne katalizatory i filtry. Inwestycja zwiększy istniejący zakład produkcyjny o około 14 000 m2 – czyli o ponad 50% obecnego obszaru produkcyjnego, tworząc nowe miejsca pracy na Dolnym Śląsku.
– Zwiększona wydajność i najlepsza w swojej klasie technologia, w jeszcze większym stopniu umożliwiają klientom BASF spełnienie zaostrzonych norm emisji NOx i cząstek stałych dla silników napędzanych olejem napędowym i benzyną, takich jak Euro 6d – powiedział Tilo Horstmann, BASF Vice President Mobile Emissions Catalysts Europe. – Nasz zakład produkcyjny w Środzie Śląskiej jest największym zakładem produkującym katalizatory samochodowe BASF w regionie Europy, a wraz z planowaną rozbudową umocnimy nasze zaangażowanie na rzecz naszych klientów i strategii rozwoju biznesu w rejonie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
Producenci samochodów rozpoczęli pracę z nowymi przepisami we wrześniu 2017 r., kiedy wprowadzono regulacje Euro 6d „Emisje w rzeczywistym ruchu drogowym” (RDE) obowiązujące w Unii Europejskiej. Przepisy Euro 6d dotyczące emisji spalin określają konkretne wartości graniczne emisji, które muszą być spełnione w rzeczywistych cyklach jazdy.
– Wprowadzenie limitów opartych na RDE zapewnia lepszą jakość powietrza. Nasze technologie, zarówno dla pojazdów napędzanych olejem napędowym, jak i benzyną, zostały zaprojektowane tak, aby spełniać nawet najbardziej restrykcyjne normy – powiedział Dirk Demuth, BASF Senior Vice President, Mobile Emission Catalysts. – Najnowocześniejsze technologie BASF sprawiają, że diesel jest konkurencyjną, czystą technologią. Ma on również kluczowe znaczenie dla portfolio silników, mającej na celu osiągnięcie ogólnych docelowych poziomów emisji CO2 w nowoczesnej mobilności – dodał.
Planowana rozbudowa przewiduje stworzenie najnowocześniejszych linii produkcyjnych z pełnym zakresem technologii katalizatorów i filtrów spalin, w tym selektywną redukcję katalityczną na filtrze (SCR.2F). To opatentowana technologia, która łączy rozwiązanie katalizatora SCR z filtrem cząstek stałych, co pozwala kontrolować emisję tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych z silników wysokoprężnych w jednym miejscu. Ponadto, zostaną wyprodukowane technologie adsorpcji tlenków azotu, Lean NOx Trap (LNT) i innowacyjne katalizatory czterofunkcyjne (FWC).
Źródło: www.autoexpert.pl