Rüsselsheim. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 r. firma Opel sprzedała w Europie około 895 tys. samochodów. To najlepszy wynik od 2011 r., uzyskany pomimo całkowitego wycofania się marki z rynku rosyjskiego. Przekłada się to na wzrost sprzedaży o ponad 44 000 egzemplarzy, czyli o blisko 5,2 procent w stosunku do analogicznego okresu w 2015 roku.
W okresie od stycznia do września bieżącego roku zanotowano wzrost sprzedaży aż na 18 rynkach, w tym w Niemczech, we Francji, w Hiszpanii, we Włoszech i w Polsce. Firma zwiększyła swój udział na 12 rynkach europejskich. Udział firmy Opel i jej siostrzanej brytyjskiej marki Vauxhall w ogólnoeuropejskim rynku pojazdów wyniósł 5,87 procent.
Siłą napędową wzrostu marki był nowy Opel Astra, europejski „Samochód Roku 2016”. Od początku roku sprzedano w Europie 212 000 sztuk Astry, czyli o około 22 procent więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Firma Opel otrzymała już ponad 275 000 zamówień na Astrę. Kolejnym modelem kontynuującym dobrą passę swojego poprzednika jest Opel MOKKA X. Popularny SUV nowej generacji znalazł już ponad 60 000 nabywców, choć u dealerów dostępny jest dopiero od końca września.
„Wszystkie te wspaniałe modele, w tym całkiem nowa Zafira i przełomowy samochód elektryczny Ampera‑e, stanowią o naszej sile na rynku” – powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej Grupy Opel. Zaznaczył ponadto, że firma Opel będzie kontynuowała swoją ofensywę produktową, wprowadzając do sprzedaży liczne nowe modele w 2017 roku.
W Polsce po dziewięciu miesiącach sprzedaż Opla wyniosła 27 367 samochodów, czyli o ponad 14% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Marka jest jednocześnie liderem na rynku klientów indywidualnych.
Bestsellerem marki w Polsce również był Opel Astra. Sprzedaż tego modelu w okresie od stycznia do września wyniosła 10 595 sztuk. Za nią uplasowała się miejska Corsa z wynikiem 5 039 egzemplarzy, a trzecie miejsce na podium przypadło modelowi Mokka, 3 276 sztuk.
Źródło: media.gm.com