Celem nowego działu w firmie Bosch – Commercial Vehicle & Off-Road – jest koncentracja nie tylko na dużych klientach, ale także na zaspokojeniu potrzeb małych firm. „Jako nowa jednostka sektora Mobility Solutions, tylko częściowo jesteśmy związani z dotychczasowymi strukturami. Stanowimy raczej organizację handlową ze zintegrowanym obszarem rozwoju systemów, która ściśle współpracuje ze wszystkimi działami branżowymi” – mówi prezes działu Johannes-Jörg Rüger.
Jako organizacja interdyscyplinarna CVO zaoferuje klientom kompleksowe rozwiązania. Jeśli klient chce podnieść ekonomiczność działania, producent przygląda się nie tylko samemu układowi wtryskowemu, ale uwzględniamy wszystkie zastosowania. Wymaga to wsparcia ze strony kilku działów branżowych. Przykładem może być tutaj zastąpienie lusterka wewnętrznego w pojeździe systemem kamer z wyświetlaczem.
Jednak dostarczanie producentom maszyn rolniczych samych wtryskiwaczy do Diesla to za mało, ponieważ potrzebują oni także kolorowych wyświetlaczy lub czujników na potrzeby układów wspomagających. W przyszłości każdy klient będzie mógł zwrócić się do jednego partnera kontaktowego, który przedstawi kompletną paletę produktów Bosch.
W ramach CVO prowadzone są także prace nad rozwojem systemów. Mogą to być produkty z segmentu samochodów osobowych, np. kamera stereowizyjna, która wspólnie z innymi działami branżowymi zostanie zaadaptowana na potrzeby rynku samochodów użytkowych, ale mogą to być także własne produkty. „Szczególnie obszary rozwoju związane z tematami integracji samochodów z internetem i zautomatyzowanej jazdy obiecują interesujące synergie z segmentem samochodów osobowych, a w konsekwencji spory wzrost obrotów. Krótkie serie produkcyjne oraz wyższe zróżnicowanie wariantów w segmencie pojazdów typu off-road-mogą na pierwszy rzut oka wydawać się mniej atrakcyjne w porównaniu do segmentu samochodów osobowych. Jednak nasze projekty mają z reguły charakter długofalowy i skutkują trwałością relacji z klientami, warto zatem przyjrzeć się im uważniej” – zauważa Rüger.
Źródło: www.motofaktor.pl