Historyczny wynik Volvo. Jeszcze nigdy wcześniej szwedzka marka nie sprzedała w ciągu jednego roku ponad pół miliona samochodów.
Volvo zanotowało dobre wyniki we wszystkich kluczowych regionach. W Europie sprzedaż wzrosła o 10,6%, osiągając poziom 269 249 sztuk. To stanowi 53% globalnej sprzedaży. W Stanach Zjednoczonych Volvo odnotowało największy wzrost od lat (+24,3%). W Chinach sprzedaż firmy pozostała na tym samym poziomie, ale optymizmem napawa zanotowany w tym kraju wzrost sprzedaży za czwarty kwartał 2015 (+11,4%).
Volvo przewiduje, że trend wzrostowy utrzyma się także w 2016. Będzie to drugi rok z planowanej na cztery lata całkowitej wymiany gamy modelowej tego producenta. Już za kilka dni Volvo pokaże na targach NAIAS w Detroit swój kolejny samochód – limuzynę S90. Do klientów amerykańskich auto trafi wiosną.
Apetyt na więcej
Plany Volvo są ambitne. Volvo dokonuje repozycjonowania swojej marki poprzez całkowitą i szybko postępującą wymianę wszystkich modeli w ofercie. Aby poprawić łańcuch dostaw i zaopatrzenie kluczowych rynków, Volvo buduje fabrykę w Stanach Zjednoczonych. Firma planuje dalszy wzrost sprzedaży w Chinach oraz podwojenie udziałów rynkowych w Europie.
Sprzedaż Volvo w ciągu kilku lat ma osiągnąć poziom około 800 000 pojazdów rocznie. Aby tego dokonać, firma będzie wprowadzać kilka nowych modeli rocznie, rozwija gamę silnikową, wprowadza nowe technologie bezpieczeństwa – w tym funkcje jazdy autonomicznej.
W najbliższych latach Volvo wprowadzi wszystkie modele serii 90 i 60 bazujące na płycie podłogowej SPA. Później na rynek trafią mniejsze pojazdy oparte na platformie CMA. Firma znacząco zwiększy ofertę aut hybrydowych. Do sprzedaży trafią hybrydy łączone z silnikami benzynowymi o czterech, a w przypadku najmniejszych wersji – także o trzech cylindrach.
W ciągu kilku lat hybrydy mają stanowić 1/10 sprzedaży Volvo na świecie. Pojawi się też model w pełni elektryczny.
r