Nowy Hyundai Santa Fe trafił właśnie do polskich salonów. Nowa generacja tego reprezentanta segmentu D-SUV charakteryzuje się odważnym designem.
Santa Fe posiada wyrafinowane linie pozostające w harmonii z mocnymi i śmiałymi przetłoczeniami. Auto jest bardziej agresywne i nabrało więcej cech SUV-a.
Polscy klienci będą mogli wybrać spośród dwóch silników dieslowskich – 2,0 (150 KM) oraz 2,2 (197 KM). Samochód oferowany jest w trzech opcjach wyposażeniowych, w wersjach 5 i 7-osobowej.
W porównaniu do poprzednika zmodyfikowano również układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce oraz wprowadzono zmiany zwiększające stabilność podczas wysokich prędkości oraz holowania.
Samochód, w zależności od wersji, spala średnio od 5,6 do 6,1 l ON/100 km. Prędkość maksymalna wynosi od 187 do 190 km/h zaś przyspieszenie do „setki” – od 9,4 do 11 s.
Cena nowego Hyundai`a zaczyna się od 129 900 zł (Style 2WD w opcji 5-miejscowej i silnikiem 2,0) zaś kończy na 190 900 zł (Executive 4WD w opcji 7-miejscowej i silnikiem 2,2). Za dopłatą można zamówić lakier metallic/pearl (2 500 zł), automatyczną skrzynię biegów do silnika 2,2 (6 000 zł), nawigację (4 000 zł) oraz panoramiczne okno dachowe (5 000 zł).
Od momentu debiutu pierwszej generacji modelu w 2000 r. sprzedano 2,5 mln sztuk na świecie, zaś w Europie – ponad 350 000. Producent przewiduje, że samochód w 2013 r. osiągnie ponad 5 proc. udziału w rynku w segmencie SUV.
/ll, (WGI)