W pierwszym półroczu tego roku ZF zwiększyła przychody do 12,2 mld euro. Spółka zapowiedziała oszczędności w niemieckich zakładach i pochwaliła integrację z przejętą w tym okresie spółką TRW. Na pierwszej wspólnej ekspozycji pokazano prototyp zaawansowanego technologicznie miejskiego samochodu.
Przychody osiągnięte w pierwszym półroczu zawierają także wynik nowej dywizji Active & Passive Safety Technology, stworzonej po połączeniu ZF i TRW – 2 mln euro, a także zdarzenia jednorazowe, takie jak sprzedaż ZF Lenkradsysteme. To kilkunastoprocentowy wzrost przychodów, ale po uwzględnieniu różnic kursowych dynamika spada do 3 proc.
– Spodziewamy się, że wartość sprzedaży i zyski będą stabilne w całym roku 2015. Spodziewamy się przychodów ze sprzedaży na poziomie 29 – 30 mld euro – powiedział Stefan Sommer, dyrektor zarządzający ZF Friedrichshafen podczas konferencji zwołanej na targach samochodowych we Frankfurcie.
To pierwsze targi, na których ZF i ZF TRW występują wspólnie. Sommer zaznaczył, że poszczególne regiony będą się charakteryzowały różną dynamiką. Podczas gdy w Ameryce Północnej trzeba spodziewać się wzrostu, Amerykę Południową czeka spadek. W regionie Azji i Pacyfiku spadek czeka zwłaszcza segment aut luksusowych, na co ma wpływ spowolnienie w Chinach.
Sommer zapowiedział dostosowanie kosztowe zakładów ZF w Niemczech do warunków rynku – rozmowy z organizacjami pracowniczymi już trwają. – Nasz sukces będzie zależał od tego czy potrafimy powiązać nasze przodownictwo technologiczne z kosztowym – powiedział Stefan Sommer.
Szef ZF stwierdził, że od czasu zamknięcia transakcji przejęcia TRW przed czterema miesiącami załogi obu firm pracują nad stworzeniem odpowiedniej, jednolitej struktury. Do tych działań należy m.in. stworzenie wspomnianej wcześniej dywizji Active & Passive Safety Technology. – Trzynaście zespołów roboczych pracuje zgodnie z harmonogramem. Skupiamy się przede wszystkim nad zarządzaniem materiałami, sprzedażą i rynkiem wtórnym – powiedział Sommer. ZF spodziewa się,. Że nowa, wspólna strategia dotycząca kontaktów z dostawcami w ciągu trzech najbliższych lat pozwoli zaoszczędzić milion euro.
Wśród nowości przygotowanych na frankfurcki salon jest prototypowy samochód miejski Advanced Urban Vehicle. Ma on m.in. przednią oś umożliwiającą skręcenie kół pod kątem 75 stopni, a także funkcje wspomagania kierowców. Jedna z nich, Smart Assist umożliwia zdalne sterowanie samochodem podczas parkowania w niewielkich przestrzeniach za pomocą smartfona, a nawet smartwatcha. Funkcje wspomagania kierowcy wykorzystują technologię wymiany danych w chmurze, co pozwala dostosowywać prędkość do warunków na drodze bez potrzeby używania hamulców.
To imponujący samochód, pokazujący jak mechanika i elektronika, wspierane technologiami ZF i TRW uzupełniają się w naszych rozwiązaniach – powiedział Stefan Sommer.
AUTOR: WNP.PL (PIM)