Daimler i Sojusz Renault-Nissan rozszerzają współpracę

Sojusz Renault-Nissan i Daimler AG rozszerzą strategiczną i trwającą od 5 lat współpracę na segment pickupów.

Nissan i Daimler opracują jednotonowego pickupa dla marki Mercedes-Benz, która niedawno ogłosiła wprowadzenie do oferty pojazdu w tym segmencie. W pickupie Mercedes-Benz zostaną wykorzystane niektóre rozwiązania konstrukcyjne z nowego Nissana NP300, ale będzie to model opracowany i zaprojektowany przez firmę Daimler, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb jej klientów. Pojazd będzie miał wszystkie charakterystyczne cechy i detale typowe dla marki Mercedes Benz.

Będzie to model z podwójną kabiną, przeznaczony zarówno do użytku prywatnego, jak i komercyjnego. Głównymi rynkami docelowymi dla nowego pickupa są Europa, Australia, RPA i Ameryka Łacińska.

Jak powiedział Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars: -Wejście do błyskawicznie rozwijającego się segmentu średnich pickupów jest ważnym elementem kontynuacji naszego wzrostu w skali globalnej. Dzięki ugruntowanemu partnerstwu z Sojuszem Renault-Nissan możemy znacznie skrócić czas i ograniczyć koszty związane z wejściem do tego ważnego segmentu.
Nissan zajmuje 2. miejsce wśród największych producentów jednotonowych pickupów. Firma konstruuje i sprzedaje pojazdy tego typu od ponad 80 lat. Od 1933 r. ponad 14 mln pickupów Nissana służyło i służy jako środek transportu ludzi i towarów, niekiedy w ekstremalnie trudnych warunkach. NP300, wprowadzony na rynek w 2014 r., sprzedawany jest pod nazwami NP300 Navara oraz NP300 Frontier (w zależności od rynku). Model produkowany jest w Tajlandii i Meksyku.

Nissan i Renault prowadzą prace nad jednotonowym pickupem dla marki Renault, który również będzie dzielił część rozwiązań konstrukcyjnych z Nissanem NP300. Samochód będzie pierwszym jednotonowym pickupem tej marki, a jego premierę rynkową zaplanowano na 2016 r. Produkcję pickupa ulokowano w zakładach Nissana w Cuernavaca w Meksyku. Pickup Renault będzie drugą propozycją francuskiej firmy w tym segmencie po półtonowym pojeździe, który pojawi się na rynku w bieżącym roku.

Jednotonowy pickup Mercedes-Benz będzie produkowany przez Nissana w zakładach Renault w Cordobie (Argentyna), obok Nissana NP300 i pickupa Renault przeznaczonych na rynek Ameryki Łacińskiej. Wszystkie trzy modele będą także produkowane w fabryce Nissana w Barcelonie (Hiszpania) z przeznaczeniem na pozostałe rynki oprócz Ameryki Północnej. Produkcja w obu zakładach produkcyjnych rozpocznie się przed końcem bieżącej dekady.

Fabryka w Barcelonie będzie produkować ok. 120 tys. pojazdów rocznie dla trzech partnerów, a planowana wielkość produkcji w Cordobie to prawie 70 tys. pojazdów rocznie. W związku z wysokim wskaźnikiem lokalizacji produkcji podzespołów można spodziewać się znacznego rozszerzenia bazy kooperantów w Hiszpanii i Argentynie.

– Dzięki współpracy z Daimlerem przy tym projekcie będziemy mogli podzielić się kosztami inwestycji w zakłady w Cordobie, a jednocześnie uzyskamy dostęp dla Sojuszu Renault-Nissan do nowych rynków w regionie Ameryki Łacińskiej, mówi Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Sojuszu Renault-Nissan. I dalej: – Projekt ten pozwoli nam także zoptymalizować moce produkcyjne w Barcelonie i zwiększyć konkurencyjność w ważnym segmencie rynku.

Wspólny projekt dotyczący pickupów wyznacza początek kolejnego etapu strategicznego partnerstwa między Daimlerem a Sojuszem Renault-Nissan, którego piąta rocznica przypada w tym miesiącu. Strategiczna współpraca trzech firm rozpoczęła się 10 kwietnia 2010 r. Wówczas ograniczała się do trzech projektów skupionych głównie na rynku europejskim. Od tego czasu portfolio wspólnych produktów Renault-Nissan i Daimler zwiększyło się ponad czterokrotnie i liczy 13 projektów realizowanych w Europie, Azji i obu Amerykach.

źródło: Nissan

AUTOR:  WNP.PL (AG)