80 lat fabryki Skody w Kvasinach

W fabryce w Kvasinach samochody są produkowane od 1934 r., a modele Skody od 1947 r. Dziś około 4,2 tys. pracowników czeskiego zakładu zajmuje się wytwarzaniem modeli Superb, Yeti i Roomster.

Kvasiny są częścią globalnej sieci produkcyjnej Skody, a także największym pracodawcą w regionie. W ramach swojej strategii rozwoju, czeski producent będzie znacząco modernizował i rozbudowywał ten zakład w ciągu najbliższych kilku lat we współpracy z Grupą Volkswagen. W planach jest zlokalizowanie tu produkcji dodatkowego modelu. Przyszłość fabryki została zabezpieczona także dzięki pomocy związku zawodowego KOVO MB.

fot. Skoda

Od 1934 roku linie produkcyjne w Kvasinach opuściło ponad 1,5 mln pojazdów. W ciągu najbliższych lat roczna wielkość produkcji zakładu będzie nadal rosła. – W celu osiągnięcia tego wzrostu będziemy intensywnie inwestować w Kvasinach, czyniąc z tego obiektu m.in. centrum produkcji pojazdów typu SUV, mówi szef produkcji Skody Michael Oeljeklaus.

Pierwszą Skodą, jaka powstała w Kvasinach w 1947 r., był Superb, luksusowy model tamtych czasów. Przez następne dziesięciolecia czeski zakład produkował wiele popularnych modeli czeskiej marki, takich jak: dwumiejscowy kabriolet Skoda Felicia (lata 1958-1964), Skoda 110 R Coupé (1970-80) i Skoda Pick-Up (1995-2001).

Kamieniem milowym ostatnich lat było uruchomienie w 2001 r. produkcji pierwszej generacji współczesnego modelu Superb. Flagowa limuzyna marki, zapoczątkowała szybki rozwój i modernizację zakładu. Czeski producent wspólnie z Grupą Volkswagen zainwestował w rozpoczęcie jej produkcji w Kvasinach ok. 190 mln euro. Od tego czasu zakład jest krok po kroku powiększany. Od 2006 r. powstaje tu Roomster, a od 2009 r. pierwszy kompaktowy SUV marki – Yeti. Wraz ze zwiększeniem liczby wytwarzanych modeli w Kvasinach, wielkość produkcji od 2002 r. wzrosła, z 20 tys. do 150 tys. pojazdów rocznie. Pod koniec 2013 r. w Kvasinach powstał 1,5-milionowy samochód.

W ramach kampanii modelowej Skody, w latach 2001-2013 w zakład zainwestowano ok. 650 mln euro, uwzględniając działania na rzecz ochrony środowiska. W połowie 2013 r. działalność rozpoczęła nowa elektrociepłownia, dzięki której emisja CO2 zmniejszyła się o 10% rocznie. Ochrona środowiska kosztowała firmę ok. 3 mln euro. Obiekt zdobył nagrodę „Ekologicznego Projektu Roku” w Czechach.
W najbliższych latach Skoda nadal będzie rozwijać fabrykę w Kvasinach. Wybudowany zostanie tu zakład produkcji nadwozi, w planach jest także rozwój obszarów montażowych i logistycznych oraz remont infrastruktury zakładu. Skoda Kvasiny jest największym pracodawcą w kraju hradeckim.

We wczesnych latach 90. ub.wieku, kiedy Skoda połączyła siły z Volkswagenem, liczba pracowników wynosiła w Kvasinach zaledwie 500 osób. W ciągu dwóch następnych dziesięcioleci wzrosła do ponad 4 tys.

źródło: SkodaW fabryce w Kvasinach samochody są produkowane od 1934 r., a modele Skody od 1947 r. Dziś około 4,2 tys. pracowników czeskiego zakładu zajmuje się wytwarzaniem modeli Superb, Yeti i Roomster.

Kvasiny są częścią globalnej sieci produkcyjnej Skody, a także największym pracodawcą w regionie. W ramach swojej strategii rozwoju, czeski producent będzie znacząco modernizował i rozbudowywał ten zakład w ciągu najbliższych kilku lat we współpracy z Grupą Volkswagen. W planach jest zlokalizowanie tu produkcji dodatkowego modelu. Przyszłość fabryki została zabezpieczona także dzięki pomocy związku zawodowego KOVO MB.

fot. Skoda

Od 1934 roku linie produkcyjne w Kvasinach opuściło ponad 1,5 mln pojazdów. W ciągu najbliższych lat roczna wielkość produkcji zakładu będzie nadal rosła. – W celu osiągnięcia tego wzrostu będziemy intensywnie inwestować w Kvasinach, czyniąc z tego obiektu m.in. centrum produkcji pojazdów typu SUV, mówi szef produkcji Skody Michael Oeljeklaus.

Pierwszą Skodą, jaka powstała w Kvasinach w 1947 r., był Superb, luksusowy model tamtych czasów. Przez następne dziesięciolecia czeski zakład produkował wiele popularnych modeli czeskiej marki, takich jak: dwumiejscowy kabriolet Skoda Felicia (lata 1958-1964), Skoda 110 R Coupé (1970-80) i Skoda Pick-Up (1995-2001).

Kamieniem milowym ostatnich lat było uruchomienie w 2001 r. produkcji pierwszej generacji współczesnego modelu Superb. Flagowa limuzyna marki, zapoczątkowała szybki rozwój i modernizację zakładu. Czeski producent wspólnie z Grupą Volkswagen zainwestował w rozpoczęcie jej produkcji w Kvasinach ok. 190 mln euro. Od tego czasu zakład jest krok po kroku powiększany. Od 2006 r. powstaje tu Roomster, a od 2009 r. pierwszy kompaktowy SUV marki – Yeti. Wraz ze zwiększeniem liczby wytwarzanych modeli w Kvasinach, wielkość produkcji od 2002 r. wzrosła, z 20 tys. do 150 tys. pojazdów rocznie. Pod koniec 2013 r. w Kvasinach powstał 1,5-milionowy samochód.

W ramach kampanii modelowej Skody, w latach 2001-2013 w zakład zainwestowano ok. 650 mln euro, uwzględniając działania na rzecz ochrony środowiska. W połowie 2013 r. działalność rozpoczęła nowa elektrociepłownia, dzięki której emisja CO2 zmniejszyła się o 10% rocznie. Ochrona środowiska kosztowała firmę ok. 3 mln euro. Obiekt zdobył nagrodę „Ekologicznego Projektu Roku” w Czechach.
W najbliższych latach Skoda nadal będzie rozwijać fabrykę w Kvasinach. Wybudowany zostanie tu zakład produkcji nadwozi, w planach jest także rozwój obszarów montażowych i logistycznych oraz remont infrastruktury zakładu. Skoda Kvasiny jest największym pracodawcą w kraju hradeckim.

We wczesnych latach 90. ub.wieku, kiedy Skoda połączyła siły z Volkswagenem, liczba pracowników wynosiła w Kvasinach zaledwie 500 osób. W ciągu dwóch następnych dziesięcioleci wzrosła do ponad 4 tys.

źródło: Skoda

wnp.pl