Instytut JD Power przeprowadził wsród niemieckich właścicieli samochodów badania dotyczące sadysfakcji z posiadanego auta. Wyniki pokazały, że nabywcy nowych samochodów w Niemczech najbardziej cenią sobie jakość i niezawodność (56 proc.), atrakcyjność zakupu (48 proc.) oraz bezpieczeństwo (46 proc.).
W przeprowadzonym badaniu okazało się, że najwyżej ocenianym przez Niemców producentem jest Porsche, które zdobyło 835 na 1000 punktów. Równie dobrze w badaniu wypadła Toyota i Volvo zdobywając po 818 punktów, na trzecim miejscu znalazł się Mercedes. Volkswagen zajął dopiero siódme miejsce, Audi natomiast znalazło się na 14 miejscu wyprzedzone przez Mazdę (794 pkt) oraz Kię (790). Skoda uplasowała się na miejscu czwartym zdobywając 805 punktów)
Badnia JD Power pokazały również, że średnia liczba wizyt w ASO zmniejszyła się nieznacznie do 1,7 rocznie, natomiast wizyty niemieckich kierowców w niezależnych warsztatach wzrosly do prawie jednej rocznie. Niemcy wydają średnio 390 euro przy każdorazowym odwiedzeniu aurozowanego serwisu i 202 euro jeżeli odwiedzą warsztat spoza sieci dilerskiej
Przedstawiamy ranking ulubionych i najbardziej cenionych przez Niemców modeli samochodów.