Audi uruchamia kompleksowy program inwestycyjny na nadchodzące pięć lat. Od roku 2014 do 2018 na nowe modele, innowacje i stale rozbudowywaną sieć produkcyjną pójdzie około 22 mld EUR. Aż 70% tej kwoty to inwestycje w rozwój nowych modeli i technologii.
Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG, w nowym programie inwestycyjnym widzi ważny element strategii wzrostu swojego przedsiębiorstwa: „Wyznaczyliśmy sobie cel 1,5 mln sprzedawanych rocznie aut do roku 2015, ale osiągnęliśmy go bez problemu już w 2013. Teraz konsekwentnie zmierzamy do postawienia kolejnego kamienia milowego: dwóch milionów samochodów wprowadzanych rocznie na rynek. Dlatego przyspieszamy inwestycje i w roku 2014 będziemy zatrudniać nowych pracowników”.
W nadchodzących pięciu latach na inwestycje w nowe modele, innowacje techniczne i sieć produkcyjną Audi wyda kwotę blisko 22 mld EUR. Nakłady na zakupy inwestycyjne wyniosą 16 mld EUR. Poza tym, nowy plan zakłada wydatki rzędu 6 mld EUR na bieżące koszty prac rozwojowych.
„Program inwestycyjny to początek kolejnej fazy naszego wzrostu – podkreśla Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów. „Będziemy prowadzić duże inwestycje w nowe produkty. 70% nakładów przewidziano na modernizację i poszerzenie palety modeli oraz na nowe rozwiązania techniczne”.
By osiągnąć cel dwóch milionów sprzedawanych rocznie samochodów, koncern z Ingolstadt chce do roku 2020 poszerzyć paletę produktów z obecnych 49 do 60 różnych modeli. Program inwestycji obok tworzenia nowych aut i alternatywnych koncepcji napędu obejmuje także skonstruowanie kolejnej generacji oszczędnych silników, dzięki którym Audi chce spełniać zaostrzone na całym świecie rygory w zakresie emisji spalin.
Obok innowacyjnych modeli Audi A3 Sportback e-tron i A3 Sportback g-tron w 2014 producent wprowadzi na rynek trzecią generację Audi TT Coupe. Przed kilkoma tygodniami koncern zapowiedział także, że od roku 2016 będzie produkować w Ingolstadt nowy model, oznaczony jako Audi Q1.
Równocześnie Audi powiększy swoje struktury produkcyjne na całym świecie. Z tego właśnie powodu w roku 2014 koncern będzie zatrudniać pracowników w różnych punktach globu. W Ingolstadt i Neckarsulm 700 młodych ludzi rozpocznie w nowym roku naukę zawodu.
Thomas Sigi, członek zarządu Audi AG ds. kadr i spraw socjalnych, chce w nadchodzącym roku zwiększać zatrudnienie we wszystkich działach: „Przyjmując do pracy ekspertów, chcemy wzmocnić przede wszystkim takie pola innowacji jak lekka konstrukcja, usługi online i mobilność elektryczna”.
Struktury Audi rozrastają się także poza granicami Niemiec. Na całym świecie marka uchodzi za atrakcyjnego pracodawcę. W meksykańskiej miejscowości San Jose Chiapa Audi buduje swoją pierwszą w Ameryce Północnej fabrykę, w której począwszy od roku 2016 z taśmy zjeżdżać będzie SUV Q5.
Do dziś podanie o pracę w Audi w Meksyku złożyło już około 26 000 osób; w 2014 zostanie tam zatrudnionych ponad tysiąc pracowników.
Ponadto, od roku 2015 Audi ponownie podejmie produkcję w Brazylii. W Sao Jose dos Pinhais produkowany będzie nowy model A3 Limousine oraz Q3. Audi nie zaprzestanie także poważnych inwestycji w węgierskim Gyor. Ponadto w chińskiej miejscowości Foshan otwarta zostanie druga w Państwie Środka fabryka Audi. W roku 2013 Audi sprzedało w Chinach ponad 460 000 samochodów, wyraźnie ugruntowując swą czołową pozycję na tym rynku.
Ważną pozycją w planach na najbliższe lata, obok rozbudowy międzynarodowych struktur produkcyjnych, są inwestycje w niemieckie zakłady koncernu, na które przypadnie ponad połowa ogólnej kwoty. Jest to jasna deklaracja Audi, że fabryki w Ingolstadt i Neckarsulm odgrywają ogromną rolę w strategii wzrostu koncernu.
Źródła AUDI
IBRM Samar