W środę na targach motoryzacyjnych w Los Angeles po raz pierwszy w świecie kierowcy mogli podziwiać nowe konstrukcje niemieckich i brytyjskich specjalistów od luksusowych sportowych aut
Porsche Macan to pierwszy kompaktowy samochód terenowy tego producenta sportowych aut z grupy Volkswagena. Nazwa tego auto pochodzi od indonezyjskiego słowa „tygrys”. Taka drapieżna nazwa jest dopasowana do muskularnych kształtów i wyczynowych osiągów tego auta.
Standardowo samochodów jest wyposażony w napęd na cztery koła i będzie oferowany w trzech wersjach napędowych. Macan S jest napędzany sześciocylindrowym silnikiem benzynowym z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 3 litrów i mocy 340 KM, który rozpędza auto do setki w 5,4 s i prędkości maksymalnej 254 km/godz.
500 mln euro na produkcję Macana
Wersję S Diesel napędza sześciocylindrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 3 litrów i mocy 258 KM. Rozpędza on auto do setki w 6,3 s, do prędkości maksymalnej 230 km/godz.
Na szczycie oferty jest wersja Macan Turbo, w której po raz pierwszy zamontowano benzynowy silnik Porsche z podwójnym turbodoładowaniem o sześciu cylindrach, pojemności 3,6 litra i mocy 400 KM. Rozpędza on auto do setki w 4,8 s i prędkości maksymalnej 266 km/godz.
Porsche zainwestowało 500 mln euro w produkcję tego auta w swoje zakłady w Lipsku. Za bramy tych zakładów może wyjeżdżać rocznie do 50 tys. sztuk modelu Macan.
W USA najtańsza wersja Porsche Macan kosztuje prawie 51 tys. dol., a za wersję Macan Turbo trzeba zapłacić co najmniej 73,3 tys. dol.
Brytyjski pazur
Co najmniej 65 tys. dol. będzie musiał zapłacić kierowca w USA za Jaguara F-Type Coupe. To wersje „ze sztywnym” dachem sportowego kabrioletu Jaguara, który trafił do salonów w tym roku. Auto ma nadwozie z aluminium, z tylnym spojlerem, który automatycznie podnosi się po przekroczeniu prędkości ok. 110 km/godz. i samoczynnie także chowa, kiedy auto zwolni do ok. 80 km/ godz.
Podstawową wersję sportowego Jaguara napędza sześciocylindrowy o pojemności 3 litrów i mocy 340 KM. Rozpędza on auto do setki w 5,3 s, a prędkości maksymalna elektronicznie ograniczono do 260 km/godz.
W droższej wersji F-Type S można kupić ten silnik o mocy zwiększonej do 380 KM. Z tym napędem sportowych Jaguar rozpędza się do setki w 4,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 275 km/godz.
Na szczycie oferty jest wersja F-Type R, napędzana ośmiocylindrowym silnikiem o pojemności 5 litrów i mocy 550 KM. Z tym napędem auto Jaguara rozpędza się do setki w 4,2 s, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 300 km/godz.
Tekst pochodzi z serwisu Wyborcza.biz, Andrzej Kublik