Mimo kryzysu sprzedaż najbardziej ekskluzywnych samochodów ma się nieźle. Firma Daimler AG poinformowała o rekordowej sprzedaży luksusowych mercedesów we wrześniu.
Przedstawiciele słynnej niemieckiej marki mają powody do zadowolenia. Sprzedaż samochodów Mercedes we wrześniu sięgnęła ponad 142 tys. egzemplarzy. To o 15,9 proc. więcej niż we wrześniu 2012 r. Tak dobre wyniki sprzedaży to przede wszystkim wynik popularności większych modeli takich jak klasa E oraz S. Wzrost zainteresowania kierowców odnotowały też jednak niewielkie i skromne jak na tę markę klasy A i B oraz utrzymana w sportowym stylu klasa CLA. Kompaktowe modele Mercedesa poprawiły łącznie wynik sprzedaży o 68,3 proc. w ciągu dziewięciu miesięcy 2013 r. Świetnej sprzedaży nie napędzili niemieccy klienci. W swojej ojczyźnie Mercedes odnotował wzrost jedynie na poziomie 1,5 proc. Lepiej wypadł natomiast na swoim największym rynku – w Stanach Zjednoczonych – na którym sprzedaż we wrześniu wzrosła o 6,7 proc. Rekordzistami są jednak Chińczycy, którzy we wrześniu 2013 r. kupili o 21,2 proc. więcej mercedesów niż rok wcześniej.
Zaskakująco dobrze firma radzi sobie natomiast w Europie, w której poprawiła swój wynik o 14,2 proc.
Tekst pochodzi z serwisu Wyborcza.biz, matzu