Wspaniały rekord w głównej fabryce Volkswagen Samochody Użytkowe w Hanowerze: w ciągu zaledwie trzech lat jej pracownicy wyprodukowali 500.000 egzemplarzy współczesnego modelu T szóstej generacji. Z taśmy zjechał właśnie półmilionowy Multivan z dwubarwnym nadwoziem w kolorach Candy-Weiss/Kurkumagelb. Od rozpoczęcia produkcji 8. marca 1956 roku w fabryce w Hanowerze wyprodukowano łącznie 8,8 miliona Transporterów.
Dr Eckhard Scholz, Prezes Zarządu Marki Volkswagen Samochody Użytkowe, powiedział: „Ten sukces jest przede wszystkim efektem naszej polityki nastawionej na spełnianie oczekiwań klientów. Jeszcze mocniej niż w przeszłości realizujemy ich życzenia tworząc inteligentne rozwiązania, z których nasi klienci korzystają na co dzień i w wolnym czasie. Ten wspaniały wynik świadczy jednocześnie o zaangażowaniu załogi, a tym samym o efektywności fabryki. Razem będziemy kontynuować ten sukces”. O powodzeniu T6 świadczy również ponad 30 krajowych i zagranicznych nagród. Auto zdobyło m.in. tytuły „Rodzinny Samochód Roku”, „Green van of the Year” czy „Auto Trophy” dla najlepszego vana. Również w tym roku T6 zbiera ważne nagrody, jak np. „Best Cars 2018”. Zaledwie w kwietniu T6 Multivan został w swojej kategorii wybrany przez czytelników specjalistycznego pisma „Czteronapędowym Samochodem Roku”. Dyrektor fabryki Udo Hitzmann stwierdził: „Od rozpoczęcia produkcji przed trzema laty modele serii T szóstej generacji cieszą się wielkim powodzeniem wśród klientów. W sukcesie „made in Hannover” mają swój udział stale unowocześniane, dopasowane do potrzeb procesy produkcyjne oraz wspaniała praca całej załogi. Fabryka w Hanowerze mierzy się stale ze zmieniającymi się wyzwaniami. Służy to modelowi T, a tym samym naszym klientom”. Przewodnicząca Rady Zakładowej Bertina Murkovic powiedziała: „Model T jest rdzeniem naszej marki. Stale rosnąca produkcja świadczy o jego znaczeniu dla fabryki w Hanowerze – to tu produkuje się Bulli! Dziękuję wszystkim koleżankom i kolegom, którzy wypracowali ten sukces”. Modele serii T są produkowane w trybie trzyzmianowym w zakładach w Hanowerze-Stöcken (Multivan, California, Kombi, Caravelle i Transporter), jak również w zakładzie w Poznaniu (Kombi, Caravelle, Transporter, podwozie). Źródło: Volkswagen |