Chiński Geely Automobile Holdings odnotował 18-procentowy skok rocznego zysku netto, napędzany wyższą sprzedażą sedanów i SUV-ów.
Geely zanotował rekordowy zysk netto w wysokości 2018 miliardów juanów (1,88 miliarda dolarów), w porównaniu do 10,63 miliarda z poprzedniego roku.
Geely jest najbardziej prestiżowym producentem samochodów na świecie dzięki inwestycjom grupy Geely w Volvo Cars i Daimler. Geely sprzedaje pojazdy pod markami Geely i Lynk & CO. Firma sprzedała w zeszłym roku 1,5 miliona samochodów, o 20 procent więcej niż w roku 2017.
Lynk & CO, który został wprowadzony na rynek w 2016 r. i znajduje się powyżej marki Geely oraz poniżej marki Volvo, powiedział , że jego celem jest wejście do Europy na początku 2020 r. Dzięki modelowi O2.
Przedstawiciel Geely powiedział w czwartkowym oświadczeniu, że pogorszenie nastrojów konsumentów w Chinach, największym na świecie rynku motoryzacyjnym, spowodowane zwiększoną niepewnością polityczną i gospodarczą, wpłynęło na popyt i niestety jego sprzedaż przekroczyła jedynie roczny cel o 5 procent. W ostatnim kwartale 2018 r. jego wolumen sprzedaży zaczął szczególnie spowalniać z 44-procentowym spadkiem w grudniu.
Geely prognozuje, że w tym roku sprzedaż pozostanie niezmieniona, ponieważ gigantyczny rynek motoryzacyjny w kraju zmaga się ze spowolnieniem wzrostu gospodarczego i ostrożniejszym nastawieniem konsumentów. W ubiegłym roku rynek skurczył się po raz pierwszy od lat 90-tych.
Mówi się, że dobre wyniki w ubiegłym roku były spowodowane popytem na sedany i SUV-y oraz eksportem a także wprowadzeniem serii nowych pojazdów z napędem elektrycznym, a także kilku ekskluzywnych modeli, aby móc osiągnąć wyższe marże.
Geely oświadczył również, że planuje przejąć fabrykę silników w Yiwu City Zhejiang od spółki dominującej Zhejiang Geely Holding, ale nie chciał podać więcej szczegółów.