Waymo ma na celu ekspansję (poza Stanami Zjednoczonymi) poprzez wejście do Europy, potencjalnie oferując usługę mobilności z całkowicie bezosobową flotą samochodową we współpracy z lokalnym partnerem.
Przemawiając na dorocznym kongresie Automotive News Europe, szef autonomicznej jednostki napędowej Alphabet powiedział, że jest możliwe, że firma „zaoferuje zupełnie inne podejście” w Europie. Z tego powodu Waymo spędza ostatnio więcej czasu w Europie, aby lepiej zrozumieć kluczowe różnice w obszarach takich jak otoczenie regulacyjne oraz polityczne.
Podczas gdy Waymo będzie mieć własną markową usługę mobilności w Phoenix, Arizonie i rejonie Zatoki San Francisco w niedalekiej przyszłości, Krafcik powiedział, że prawdopodobnie będzie szukał partnera, który pomoże firmie w Europie.
Waymo może już polegać na dwóch strategicznych europejskich partnerach – Fiacie Chrysler Automobiles i Jaguar Land Rover, którzy podpisali umowy z producentami samochodów na dostarczenie minivanów Chryslera Pacifiki i pełno elektrycznego Jaguara I-Pace do Waymo. aby zamontować w nich oprogramowanie.
Krafcik, mógł również zaobserwować sytuację, w której Waymo pogłębia swoje więzi z FCA. Może to oznaczać odejście od partnerstwa, w którym producent samochodów opracowuje samochody pod kątem transportu jako usługi, aby również z nim współpracować „na produkcie do użytku indywidualnego klienta”.
FCA zorganizowała niedawno wydarzenie jakim był dzień inwestora, podczas którego Krafcik pokazał, że jego firma może samodzielnie prowadzić pojazdy na terenie Balocco Proving Ground we Włoszech.
„Po raz pierwszy przywieźliśmy technologię Waymo do Europy i pokazaliśmy prawdziwy poziom 4, bez człowieka, w pełni autonomiczny”, powiedział Krafcik uczestnikom Kongresu.
Jaguar może zdjąć nogę z gazu o wyścig, ponieważ marka została wybrana do dostarczania pojazdów elektrycznych I-Pace dla floty Waymo w Phoenix i Bay Area.
„Chcemy jak najszybciej dotrzeć do stuprocentowej floty BEV, a nasze systemy sprawdzają się bardzo dobrze, gdy w pojeździe znajduje się układ o dużej mocy” – powiedział Krafcik.
Dyrektor generalny Waymo ogłosił również, że jego autonomiczne pojazdy niedawno przekroczyły granicę 7 milionów na drogach publicznych.