Nissan wycofuje Diesle

Przedstawiciel Nissana powiedział w poniedziałek, że wycofa wersje samochodów osobowych z silnikiem Diesla, gdy jego europejskie modele zostaną przebudowane i przeniesione na elektryczne warianty.

Toyota oświadczyła w marcu, że do końca tego roku przestanie sprzedawać samochody osobowe napędzane silnikiem Diesla w Europie. Diesle stanowią mniej niż 10 procent sprzedaży samochodów Toyoty w Europie. Będzie on nadal oferował wersje wysokoprężne Land Cruisera, pickupa Hilux i lekkich samochodów użytkowych Proace.

Inni japońscy producenci samochodów mogliby podążać za Nissanem i Toyotą, ponieważ region podąża za bardziej rygorystycznymi normami emisji spalin po skandalu w Volkswagen Group.

W ubiegłym roku europejski popyt na silniki Diesla spadł o 7,9 procent do 6,77 miliona pojazdów, co daje 43,8 procent udziału. Sprzedaż będzie spadała dalej, twierdzą analitycy, zmuszając producentów samochodów do wyrzucenia Diesla całkowicie.

Rzeczniczka Nissana powiedziała, że ​​nastąpi stopniowe wycofywanie samochodów z silnikami wysokoprężnymi w Europie.

„Wraz z innymi producentami i organami przemysłowymi możemy zauważyć postępujący spadek poziomu oleju napędowego, ale nie przewidujemy jego nagłego zakończenia w krótkim okresie.”

W ubiegłym miesiącu informowano, że ​​Nissan zredukuje setki miejsc pracy w fabryce w Sunderland, największej brytyjskiej fabryce motoryzacyjnej, ze względu na spadający popyt na modele z silnikami wysokoprężnymi w Europie.

Według Bloomberg Intelligence w zeszłym roku Nissan sprzedał w Europie 124 456 samochodów z silnikami wysokoprężnymi, czyli około 16 procent wszystkich dostaw w regionie,