Cascada – nowy kabriolet Opla, produkowany w fabryce General Motors Manufacturing Poland, będzie dostępny w sprzedaży od kwietnia. Cena wyjściowa? 111 400 złotych.
Cascada, uznawana przez Opla za jeden z wiodących produktów w ofercie firmy, jest średniej wielkości kabrioletem wyróżniającym się wielkością (długość 4 696 mm, szerokość z lusterkami 2 020 mm) i zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi.
Dzięki sztywnemu nadwoziu, zaawansowanemu przedniemu zawieszeniu HiPerStrut – zaprojektowanemu z myślą o modelu Insignia OPC – i układowi tłumienia drgań FlexRide Opel Cascada ma gwarantować dynamiczną jazdę. Miękki dach, dostarczony przez Magnę, otwiera się w ciągu 17 sekund przy prędkości do 50 km/h (sterowany przyciskiem w samochodzie albo „z pilota”). Zastosowano w nim również ekskluzywne detale, takie jak elektryczne podajniki pasów bezpieczeństwa, elektryczny układ Easy Entry, luksusowa tapicerka ze skóry nappa, wentylowane i ergonomiczne fotele, a także niewidoczne dla oka układy zabezpieczeń.
Ceny zaczynają się w Polsce od 111 400 zł za model COSMO. Podczas prezentacji najnowszej propozycji w ofercie Opla, Thomas Sedran, członek zarządu firmy odpowiedzialny za operacje, rozwój działalności i relacje korporacyjne, mówił: – Cascada to ostatni etap naszej aktualnej ofensywy produktowej. Wzbogacamy ofertę firmy i dzięki takim modelom, jak elektryczna Ampera, kompaktowy SUV Mokka, miejski ADAM oraz ten elegancki kabriolet średniej wielkości, rozszerzamy działalność na zupełnie nowe segmenty. Wkraczamy do segmentu średnich kabrioletów, w którym do tej pory dominowały drogie samochody ekskluzywnych producentów.
Opel, po kilku generacjach kompaktowych kabrioletów z serii Kadett i Astra, powraca do dawnej tradycji rzadkich, czteroosobowych pojazdów średniej wielkości z miękkim dachem – jak Kapitän oraz Rekord – charakterystycznych dla lat 50. i 60.
Opel Cascada jest dostępny z szeroką gamą jednostek napędowych. Ofertę otwiera benzynowa jednostka 1.4 Turbo połączona z 6-biegową manualną skrzynią biegów, a moc dostępnych wersji wynosi 120 lub 140 KM. Moment obrotowy obu modeli silnika, wyposażonych w funkcję overboost, to 220 Nm.
W momencie wprowadzenia na rynek, wiodącą jednostką w ofercie silników Cascady jest benzynowy 1.6 SIDI Turbo ECOTEC. Średniej wielkości jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa należy do nowej generacji silników debiutujących w kabriolecie Opla. Będą one montowane także w innych autach średnich i kompaktowych. Silnik zapewnia moc 170 KM (4 250 – 6 000 obr./min) oraz moment obrotowy do 280 Nm dzięki funkcji overboost. Silnik jest dostępny z 6-biegową manualną skrzynią biegów połączoną z układem Start/Stop lub z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów nowej generacji.
W przypadku silników wysokoprężnych, jeszcze przed nadejściem lata, zaprezentowana zostanie nowa jednostka 2.0 CDTI BiTurbo o mocy 195 KM i momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm. Dzięki technologii sekwencyjnej z wykorzystaniem dwóch turbosprężarek łączy ona wysokie osiągi (Vmax 230 km/h; 0 – 100 km/h w 9,4 sek.) z deklarowanym oszczędnym zużyciem paliwa: 5,2 l/100 km, 138 g/km CO2). Silnik jest oferowany z 6-biegową manualną skrzynią biegów i układem Start/Stop.
W przypadku znanej jednostki 2.0 CDTI (165 KM) można wybierać między 6-biegową skrzynią manualną i automatyczną. Po włączeniu funkcji overboost moment obrotowy silnika sięga 380 Nm.
wnp.pl, źródło: Opel