Wielki test salonów 2012. Jak wypadła marka Suzuki

Autoryzowane salony samochodowe Suzuki zajęły trzecie miejsce w rankingu jakości obsługi, awansując o trzy miejsca w porównaniu z zeszłym rokiem. W teście tygodnika „Auto Świat” oceniano salony sprzedaży łącznie 17 marek.
Wielki test salonów trwał przez cały maj i objął łącznie 357 punktów sprzedaży samochodów. Ankieterzy odwiedzali salony i wyrażali chęć kupna jednego z najpopularniejszych modeli danej marki.

Oceniając dany punkt, brano pod uwagę trzy główne kategorie, które składały się na uzyskanie maksymalnej liczby 200 punktów: organizację salonu (50 pkt), jakość obsługi (100 pkt) oraz przebieg jazdy próbnej (50 pkt).

Salony sprzedaży Suzuki otrzymały łącznie 176,68 punktów, czyli o 17 pkt więcej niż w poprzedniej edycji, zajmując trzecie miejsce w rankingu i tym samym awansując aż o trzy miejsca.

Najwyżej oceniono sposób prezentowania samochodów, a także m.in. ekspozycję aut w salonie.

Wyniki testu wszystkich marek pokazują, że poziom jakości obsługi klientów stale rośnie. „Sprzedawcy są znakomicie przygotowani, potrafią prezentować zalety auta, w większości salonów nie ma problemów z odbyciem jazdy próbnej. Kupowanie nowego auta to przyjemność – podsumowuje tygodnik motoryzacyjny.

Ranking został przeprowadzony przez tygodnik we współpracy z Centrum Badań Marketingowych Test, które specjalizuje się w badaniach jakości obsługi i satysfakcji klientów. Przy realizacji Wielkiego testu salonów zastosowano metodę tajemniczego klienta, podczas której ankieter wcielający się w rolę klienta sprawdza jakość obsługi.
Źródła
Suzuki Motor Poland
IBRM Samar: