Oceniając dany punkt, brano pod uwagę trzy główne kategorie, które składały się na uzyskanie maksymalnej liczby 200 punktów: organizację salonu (50 pkt), jakość obsługi (100 pkt) oraz przebieg jazdy próbnej (50 pkt).
Salony sprzedaży Suzuki otrzymały łącznie 176,68 punktów, czyli o 17 pkt więcej niż w poprzedniej edycji, zajmując trzecie miejsce w rankingu i tym samym awansując aż o trzy miejsca.
Najwyżej oceniono sposób prezentowania samochodów, a także m.in. ekspozycję aut w salonie.
Wyniki testu wszystkich marek pokazują, że poziom jakości obsługi klientów stale rośnie. „Sprzedawcy są znakomicie przygotowani, potrafią prezentować zalety auta, w większości salonów nie ma problemów z odbyciem jazdy próbnej. Kupowanie nowego auta to przyjemność – podsumowuje tygodnik motoryzacyjny.
Ranking został przeprowadzony przez tygodnik we współpracy z Centrum Badań Marketingowych Test, które specjalizuje się w badaniach jakości obsługi i satysfakcji klientów. Przy realizacji Wielkiego testu salonów zastosowano metodę tajemniczego klienta, podczas której ankieter wcielający się w rolę klienta sprawdza jakość obsługi.
Źródła
Suzuki Motor Poland
IBRM Samar: