Autokar Volvo 9900 otrzymał prestiżowe wyróżnienie za wysoką jakość projektu w konkursie Red Dot Award: Product Design 2019.
Długodystansowy autokar Volvo 9900 otrzymał nagrodę Red Dot, przyznawaną co roku produktom charakteryzującym się wyjątkowym designem, przez jury składające się z 40 międzynarodowych ekspertów.
Oddany do użytku w 2018 roku nowy autokar turystyczny klasy premium Volvo 9900 został zaprojektowany w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo będącej jednocześnie europejskim centrum kompetencyjnym Volvo Buses, przy udziale polskich inżynierów. Wyróżniony design łączy w sobie atrakcyjną formę, wygląd i funkcjonalność. Został zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić oszczędność paliwa, zwiększoną stabilność przy wyższych prędkościach, przy jednoczesnym spełnianiu najwyższych standardów podróży dla nawet najbardziej wymagających pasażerów.
„Chciałbym szczerze pogratulować laureatom tego wspaniałego sukcesu. Fakt, że ich produkty były w stanie spełnić wysokie kryteria stawiane przez jury, świadczy o najwyższej jakości designu. Laureaci wyznaczają tym samym kluczowe trendy w dziedzinie wzornictwa, pokazują jakie mogą być kierunki rozwoju”, powiedział – w odniesieniu do zwycięzców – profesor Peter Zec, założyciel i prezes Red Dot.
„Podczas opracowywania nowego flagowego projektu Volvo, zasadniczym założeniem było podejście inside-out. Stworzyliśmy przytulne i komfortowe wnętrze, połączone z bezpiecznym i efektownym charakterem zewnętrznym. Jesteśmy dumni, że osiągnięte rezultaty cieszą się takim zainteresowaniem”, mówi Dan Frykholm, dyrektor ds. projektowania Volvo Buses.
Doświadczenie i wiedza fachowa
Red Dot: Product Design jest jednym z najważniejszych na świecie konkursów wzornictwa przemysłowego. W 2019 roku projektanci i producenci z 55 krajów zgłosili do konkursu ponad 5,5 tys. produktów. Międzynarodowe jury, składające się z doświadczonych ekspertów reprezentujących różnorodne dyscypliny, od ponad 60 lat spotyka się w celu wyłonienia najlepszych projektów w danym roku. Podczas trwającego kilka dni procesu rozstrzygania, testują produkty, poddają je pod dyskusję i ostatecznie podejmują decyzję dotyczącą jakości zgłoszonych projektów. Kierując się dewizą „poszukiwania najlepszego designu i innowacji”, ich ocena skupia się na kryteriach takich jak poziom innowacyjności, funkcjonalność, jakość, trwałość i ergonomia.
8 lipca 2019 r. międzynarodowa scena designerska zgromadzi się w Essen, w Niemczech, w Aalto-Theater, w ramach gali Red Dot. Podczas kolejnej imprezy Designers’ Night, zwycięzcy konkursu Red Dot otrzymają certyfikaty, a film wideo przedstawiający Volvo 9900 zostanie włączony do wystawy „Design on Stage” („Design na scenie”) w Muzeum Red Dot Design Essen. Volvo 9900 będzie również można zobaczyć w roczniku Yearbook Red Dot Design, online oraz w aplikacji Red Dot Design.
O nagrodzie Red Dot Design
Aby profesjonalnie ocenić szeroki przekrój projektów, nagroda Red Dot Design Award jest podzielona na trzy odrębne dyscypliny: Red Dot Award: Product Design, Red Dot Award: Brands & Communication Design i Red Dot Award: Design Concept. Jury po raz pierwszy zebrało się w 1955 r., aby ocenić ówczesne najlepsze projekty. Nazwa i marka nagrody zostały opracowane w latach 90-tych przez prezesa Red Dot, profesora Petera Zeca. Od tego czasu laureaci Red Dot są cenionymi znakami jakości międzynarodowego designu. Zwycięzcy są prezentowani w rocznikach, muzeach i online. Więcej informacji na: www.red-dot.org.
29 marca 2019 r.
Więcej informacji:
- Anna Nojszewska, Volvo Polska, anna.nojszewska@volvo.com, tel. 665 980 857
- Łukasz Piasta, Weber Shandwick, lukasz.piasta@webershandwick.pl, tel. 600 442 238