Spółka Ursus poinformowała w czwartek o podpisaniu w Niemczech porozumienia z Politechniką Monachijską w celu rozpoczęcie budowy Centrum Inteligentnego Przemysłu w Lublinie i rozwoju współpracy technologicznej w obszarze m.in. elektromobilności.
– Integralnym elementem porozumienia jest rozwój współpracy technologicznej URSUS S.A. z Politechniką Monachijską, jako jednym z wiodących na świecie ośrodków w obszarze elektromobilności oraz wprowadzania standardów Przemysłu 4.0. Bawarska strona porozumienia reprezentowana jest przez TUM International GmbH – globalne centrum kompetencji w zakresie rozwoju terenów przemysłowych oraz budowy i zarządzania centrami transferu technologii. TUM stale współpracuje między innymi z takimi firmami jak SIEMENS AG oraz Evonik – czytamy w komunikacie.
– Naszą ambicją jest, aby w najbliższym czasie stać się kreatorem polskiej myśli technologicznej. Takie podejście w niedalekiej przyszłości przełożyć się powinno na konkretne produkty finalne, dzięki którym, będziemy mogli jeszcze prężniej się rozwijać. Jednak by mogło być to możliwe, musimy także myśleć o tworzeniu nowoczesnych przestrzeni produkcyjnych oraz o efektywnym transferze technologii. Dlatego cieszę się na współpracę z Politechniką Monachijską, ponieważ dzięki niej będziemy mogli te cele zrealizować jak najbardziej optymalnie. Dodatkowo na naszej współpracy skorzysta również miasto Lublin – ocenia prezes zarządu Ursusa Karol Zarajczyk.
Politechnika Monachijska jest uznawana za wiodący na świecie ośrodek w obszarze elektromobilności
Rozwój sektora elektromobilności jest jednym z ważniejszych projektów zapisanych w Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Zakłada ona, że do 2025 r. po polskich drogach ma jeździć 1 mln pojazdów elektrycznych, zaś rozwój elektromobilności miałby pociągnąć za sobą rozwój innowacyjnego przemysłu; konieczny też będzie rozwój sieci elektroenergetycznych.
Program ma się składać z trzech faz. Pierwsza zakłada, że do 2018 r. zostanie przyjęta ustawa o elektromobilności oraz nastąpi skoncentrowanie finansowania publicznego. Projekt ustawy jest już po konsultacjach publicznych. Druga faza, zaplanowana na lata 2019-2020, zakłada budowę odpowiedniej infrastruktury i komercjalizację badań w tym obszarze. W trzeciej zaś, w latach 2020-2025, zakłada się stopniowe osiąganie dojrzałości przez rynek elektromobilności wraz ze stopniowym wycofywaniem elementów wsparcia.
Źródło:www.kierunekenergetyka.pl/