Przedsiębiorca Citroën Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w niektórych samochodach marki Citroën, modele: Spacetourer wyprodukowanych od 20.10.2015 r. do 27.10.2016 r. i Jumpy IV, wyprodukowanych od 15.10.2015 r. do 27.10.2016 r., może wystąpić przeciek wody to kabiny pasażerskiej, w wyniku czego wilgoć może dostać się do kalkulatora poduszek powietrznych uniemożliwiając pracę systemu lub powodując nieoczekiwane zadziałanie poduszek powietrznych.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 163 pojazdy.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów Citroën w celu uszczelnienia połączeń podwozia oraz sprawdzeniu czy są ślady wilgoci na podłodze kabiny pasażerskiej. W razie potrzeby zawilgocone części są wymieniane.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Citroën Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 444 21 05).
UOKiK nie jest właściwy do informowania konsumentów odnośnie szczegółów akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322, ze zm.).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.
Źródło: www.uokik.gov.pl