Trwa boom na modele SUV

Samochody rekreacyjno-użytkowe (SUV) oraz auta do nich podobne niezmiennie cieszą się dużym zainteresowaniem klientów w Niemczech. Czołowe miejsca w rankingu sprzedaży zajmują modele SUV klasy kompakt.
Jak podkreśla Ferdinand Dudenhoeffer, szef centrum badań motoryzacyjnych CAR Uniwersytetu Duisburg-Essen, w pierwszym półroczu rejestracje przypadające na modele segmentu SUV stanowiły łącznie aż 15,2% całego rynku niemieckiego. To rekord, ale zdaniem specjalistów liczba ta nadal będzie się zwiększać: szacuje się, że już w roku 2015 sprzedaż wynieść może nawet 576 000 egzemplarzy, co odpowiadałoby udziałowi na poziomie około 18%.

Statystyki pokazują, że niemieccy klienci zdecydowanie preferują modele SUV klasy kompakt, a liderem sprzedaży z wynikiem na poziomie prawie 46 000 egzemplarzy został po pierwszym kwartale Volkswagen Tiguan.

Szansę na dalszy wzrost sprzedaży aut w omawianym segmencie rynku stanowi m.in. debiut modeli takich jak Opel Mokka, który reprezentuje małe auta terenowe. Dzięki ofercie takich pojazdów łatwiej będzie użytkownikom pogodzić motoryzację z ekologią, ponieważ mniejsze auta gwarantują niższe zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji.

Jak obliczono, modele SUV reprezentują trzeci pod względem wielkości segment na rynku niemieckim, ustępując tylko samochodom kompaktowym oraz małym.
Źródła, Handelsblatt
IBRM Samar, Rafał Żaglewski


Warning: A non-numeric value encountered in /wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 997