Toyota na pierwszym miejscu wśród Polaków

Toyota jest na pierwszym miejscu zestawienia najchętniej wybieranych marek przez Polaków. Tak wynika z danych PZPM o rejestracji przez Klientów Indywidulanych nowych samochodów w 2017 roku. To właśnie ci Klienci w ubiegłym roku zarejestrowali 18 889 samochodów Toyoty, aż o 21 procent więcej niż rok wcześniej. Pod względem rejestracji ogółem Toyota pobiła kolejny rekord z wynikiem 50 714 samochodów, lepszym o 24% względem 2016 roku.

  • Toyota najpopularniejszą marką wśród Polaków (Klienci Indywidualni);
  • Klienci Indywidualni zarejestrowali 18 889 samochodów Toyoty (wzrost o 21% vs 2016);
  • Trzeci z rzędu rekord całkowitej liczby rejestracji – 50 714 aut (wzrost o 24% vs 2016);
  • Toyota ponownie zwiększa swój udział w rynku – do 10,5% (9,8% w 2016);
  • 14 196 sprzedanych hybryd Toyoty, wzrost o 70%;
  • Hybrydy stanowią 27% całkowitej liczby rejestracji Toyoty;
  • Najczęściej kupowaną hybrydą w Polsce jest Toyota C-HR (4 283 auta), na drugim miejscu Toyota Auris (4 155 aut);
  • Yaris najpopularniejszym samochodem w Polsce wśród osób prywatnych (6 088 rejestracji) i najlepiej sprzedającym się modelem Toyoty (12 528 rejestracji);
  • AYGO na pierwszym miejscu w segmencie A (3 254 rejestracje), należy do niego ¼ rynku małych samochodów.

Klienci indywidualni zarejestrowali w ubiegłym roku 18 889 samochodów Toyoty, aż o 21% więcej niż rok wcześniej. Toyota zajęła w tej części rynku pierwsze miejsce, z udziałem 12,9%. Łącznie Toyota odnotowała aż 50 714 rejestracji nowych samochodów, po raz trzeci z rzędu bijąc rekord popularności w Polsce. Wzrost liczby rejestracji wyniósł aż 24%, zaś całkowity udział Toyoty w rynku samochodów w Polsce to obecnie 10,5% (wzrost z 9,8% w 2016).

Najpopularniejszym modelem Toyoty w Polsce jest Yaris, który jednocześnie zajmuje pierwsze miejsce na rynku wśród klientów indywidualnych. Osoby prywatne zarejestrowały 6 088 Yarisów – więcej niż jakiegokolwiek innego modelu w Polsce. Jego łączna liczba rejestracji wyniosła 12 528 egzemplarzy. Prywatni kierowcy sięgają po ten model równie chętnie jak firmy.

Toyota AYGO jest najczęściej wybieranym samochodem w segmencie A. W ciągu roku model uzyskał wynik 3 254 rejestracji, o 445 więcej niż następnego modelu w zestawieniu, a jego udział w segmencie to 24,1%.

Popularność Toyoty w Polsce w znacznym stopniu wynika ze stale rosnącego zainteresowania autami hybrydowymi. Spektakularny wynik 14 196 egzemplarzy, które opuściły salony Toyoty w 2017 roku, oznacza wzrost aż o 70% vs 2016. Hybrydy stanowiły aż 27% całkowitej liczby rejestracji nowych samochodów Toyoty w zeszłym roku kalendarzowym.

Najpopularniejszym modelem hybrydowym jest Toyota C-HR Hybrid z wynikiem 4 283 sprzedanych egzemplarzy. Tuż za nią znalazła się Toyota Auris Hybrid, którą wybrało 4 155 kierowców. Na trzecim miejscu uplasował się hybrydowy RAV4 – sprzedaż oszczędnego SUV-a zamknęła się liczbą 3 047 aut.

Źródło: www.mototarget.pl