Testy zderzeniowe Euro NCAP (grudzień 2012)

Dziś ogłoszono ostatnie w tym roku kalendarzowym wyniki testów zderzeniowych przeprowadzonych zgodnie z wytycznymi organizacji Euro NCAP. Tym razem próbie poddano najchętniej kupowane w Europie duże samochody opracowane na bazie modelu dostawczego.
Pomysłodawcom najnowszej edycji testów Euro NCAP chodziło tym razem o sprawdzenie zakresu bezpieczeństwa, jakie oferują pasażerom i innym uczestnikom ruchu drogowego duże vany opracowane na bazie wersji użytkowej. Jest to kwestia tym ważniejsza, że dla wielu rodzin w Europie tego typu pojazdy stanowią alternatywę wobec dużych pojazdów typu MPV.

Tylko jedno z sześciu rozbitych aut, czyli nowy Ford Transit Custom, zaliczył próbę z maksymalną oceną pięciogwiazdkową. Ford otrzymał również wyróżnienie w kategorii Euro NCAP Advanced za dostępność jako opcja systemu pomagającemu kierowcy utrzymać pojazd w zadanym pasie ruchu.

Nowy Transit Custom to Samochód Dostawczy Roku 2013

Jak podkreśla Euro NCAP, nie wszystkie z przetestowanych pojazdów oferują najnowsze rozwiązania w dziedzinie bezpieczeństwa, a to oznacza, że poszczególni producenci powinni jak najszybciej podjąć stosowne działania zaradcze.

RENAULT TRAFIC
ocena łączna (gwiazdki): 2
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 58%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 28%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 14%

CITROEN JUMPY
ocena łączna (gwiazdki): 3
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 59%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 26%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 26%

FIAT SCUDO
ocena łączna (gwiazdki): 3
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 59%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 26%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 26%

FORD TRANSIT CUSTOM
ocena łączna (gwiazdki): 5
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 90%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 48%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

HYUNDAI H-1
ocena łączna (gwiazdki): 3
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 55%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 75%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 34%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 43%

PEUGEOT EXPERT
ocena łączna (gwiazdki): 3
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 59%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 26%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 26%
Źródła
Euro NCAP
IBRM Samar: