Stellantis zyskuje na popularności w Europie dzięki zelektryfikowanej gamie i pojazdom użytkowym

Na rynku, na którym w dalszym ciągu odbijają się konsekwencje bezprecedensowych zakłóceń i transformacji, Stellantis odnotowuje dobre wyniki w pierwszej połowie 2023 roku z prawie 1,44 milionami sprzedanych samochodów w 30 krajach Europy (samochody osobowe + użytkowe), co stanowi wzrost o 5,3% w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku, osiągając łączny udział w rynku na poziomie 19,1%[1].

Stellantis rozwija się na rynku pojazdów użytkowych, potwierdzając swoją pozycję lidera sprzedaży w Europie z prawie 292 900 sprzedanymi samochodami, co stanowi wzrost o 5,3% w porównaniu z pierwszym półroczem 2022 roku, przy stabilnym udziale w rynku wynoszącym ponad 30%.

Stellantis przyspiesza również tempo swoich działań prowadzących w  kierunku bezemisyjnej mobilności, stając na podium w kilku krajach. Obecnie Spółka oferuje na rynku 24 pojazdy elektryczne (BEV) i do końca 2024 roku prawie podwoi tę liczbę; teraz samochody elektryczne Stellantis, takie jak Peugeot e-208 i elektryczny Fiat 500e, zajmują czołowe miejsca na europejskim rynku pojazdów elektrycznych. Ogólnie rzecz biorąc, na rynku samochodów elektrycznych, Stellantis dominuje w segmencie A (39% udziału), segmencie B i B-SUV (odpowiednio 62% i 53% udziału) oraz segmencie CV (46% udziału).

Stellantis uruchomił również Free2move Charge, kompleksowy ekosystem, który zapewnia bezproblemowe ładowanie i zarządzanie energią, zaspokajając wszystkie potrzeby klientów pojazdów elektrycznych, w dowolnym miejscu i w dowolny sposób. Zarządzany przez nową jednostkę biznesową Stellantis Charging & Energy, Free2move Charge odpowiada na potrzeby klientów posiadających pojazdy elektryczne w domu, w pracy i w podróży.

„Dzięki swoim markom Stellantis jest prawdziwą potęgą w marketingu”, powiedział Uwe Hochgeschurtz, dyrektor operacyjny Stellantis w regionie rozszerzonej Europy. „Nasze marki mają silną pozycję, każda ma niepowtarzalną osobowość, aby spełnić oczekiwania różnych odbiorców na rynku, zapewniając coraz wyższą sprzedaż i wspierając przyszłość całej Spółki. Nasze mocne wyniki handlowe, w połączeniu z wynikami finansowymi za I półrocze 2023 r., potwierdzają, że jesteśmy na dobrej drodze do mobilności bezemisyjnej, dostępnej dla wszystkich, przy pełnym poszanowaniu środowiska naturalnego. Chciałbym podziękować wszystkim naszym pracownikom i partnerom za ich poświęcenie i zaangażowanie w osiągnięcie tych wyników, natomiast my podejmujemy dalsze kroki w realizacji naszego planu strategicznego Dare Forward 2030”.

Najważniejsze wyniki sprzedaży – czerwiec i pierwsza połowa 2023 r.

W pierwszej połowie 2023 r. Stellantis dominuje na różnych rynkach w całej Europie:

  • Na rynku samochodów z napędem elektrycznym Stellantis jest liderem we Francji i Włoszech. Peugeot e-208 i elektryczny Fiat 500e to najlepiej sprzedawane auta elektryczne w UE30.
  • Na rynku modeli hybrydowych typu plug-in (PHEV) Stellantis jest liderem we Francji, Włoszech i Hiszpanii. Nowy Jeep® Avenger przyczynia się do sukcesu marki we Włoszech, a Jeep® Compass 4xe jest najlepiej sprzedającym się modelem PHEV na rynku włoskim.
  • Na rynku samochodów osobowych (PC) we wszystkich kategoriach napędów, Stellantis jest również liderem w Europie: Fiat 500 zajmuje pierwsze miejsce w segmencie A, natomiast Fiat Panda, który jest również najlepiej sprzedającym się samochodem we Włoszech, zajmuje drugie miejsce.
  • W segmencie lekkich pojazdów użytkowych (CV), Stellantis jest liderem rynku w krajach UE30: Francji, Włoszech, Polsce, Portugalii, Hiszpanii i Holandii. Fiat Ducato jest najlepiej sprzedającym się furgonem we Włoszech, a Peugeot Partner jest liderem sprzedaży w Hiszpanii.
  • W segmencie samochodów osobowych z napędem w 100% elektrycznym, Stellantis pokazuje swoje zaangażowanie na rzecz zerowej emisji dwutlenku węgla netto, zajmując wiodącą pozycję w największych krajach, takich jak Francja, Włochy, Hiszpania i Wielka Brytania, dzięki dobrym wynikom marek Peugeot (nr 1 w UE30 i we Francji w czerwcu), Opel (nr 1 we Włoszech), Citroën (nr 1 w Hiszpanii) i Vauxhall (nr 1 w Wielkiej Brytanii).
  • Nawet na mniejszych rynkach, w segmencie lekkich pojazdów użytkowych BEV, Stellantis utrzymuje pozycję lidera, zajmując czołowe pozycje w Austrii, krajach Beluxu, Portugalii i Holandii, a w Polsce Opel Vivaro-e jest najlepiej sprzedającym się w pełni elektrycznym vanem.
  • Ponadto, w Portugalii Grupa Stellantis prowadzi w ogólnych rankingach, wspierana przez markę Peugeot i model Peugeot 2008 znajdujący  na szczycie listy bestsellerów sprzedaży na rynku, natomiast Peugeot 208 zajmuje drugie miejsce. Peugeot Partner jest również numerem 1 wśród lekkich pojazdów użytkowych.

Źródło: Stellantis