ŠKODA rozwija swoje kompetencje z zakresu nowych technologii. Już od roku „think tank” marki, wspólnie z kreatywnymi umysłami z różnych dziedzin, bada m.in. nowe metody wymiany danych czy pracuje przy projekcie programu komunikacji między samochodami Car2X.
W ramach Strategii 2025 ŠKODA AUTO wyznaczyła proces cyfryzacji na jeden z filarów jej przyszłego rozwoju. ŠKODA AUTO DigiLab odgrywa kluczową rolę w tym planie, wzmacniając innowacyjny potencjał czeskiej marki oraz jej kompetencje w zakresie digitalizacji. W zlokalizowanym w Pradze „think tanku” około trzydzieści kreatywnych umysłów poszukuje nowych modeli biznesowych, rozwiązań i produktów z zakresu mobilności jutra. Produktywność tego miejsca wspierana jest burzą mózgów z zewnętrznymi start-upami, ponadto ŠKODA AUTO DigiLab już teraz blisko współpracuje ze specjalistami od digitalizacji z innych części Grupy Volkswagen.
W rozwoju usług mobilności i wymiany danych kluczową rolę odgrywa innowacyjność, na co ŠKODA odpowiada, rozwijając na przykład strategię komunikacji między samochodami Car 2X. Pozwala ona flocie pojazdów wymieniać między sobą dane oraz oferować zdalny dostęp i integrację z systemem Smart Home. Podwaliny pod realizację tego typu ambitnych projektów stanowią już dziś funkcjonalności ŠKODA Connect.
Czeska marka podchodzi do cyfryzacji kompleksowo: w ramach Strategii 2025 obejmuje ona wszystkie obszary działalności ŠKODY, od szkoleń i badań, poprzez rozwój nowych modeli z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości . W praktyce więc cyfrowa rewolucja dosięgnie całego modelu biznesowego ŠKODA AUTO. Ostatecznie przychody z tytułu udostępniania cyfrowych technologii, na przykład usług z zakresu mobilności, mogą przybrać porównywalny rozmiar do tych, które osiągane są przez tradycyjne gałęzie działalności marki.
Źródło: www.mototarget.pl