Samochody marki Honda, modele Accord, Civic, CR-V, City, Jazz, Legend, Insight, Oddyssey, Pilot, Stream

Przedsiębiorca Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Honda, modele:

  • Accord, rok modelowy 2003-2015,
  • Civic, rok modelowy 2001-2012,
  • CR-V, rok modelowy 2002-2012,
  • City, rok modelowy 2006-2010,
  • Jazz, rok modelowy 2002-2015,
  • Legend, rok modelowy 2007,
  • Insight, rok modelowy 2010-2012,
  • Oddyssey, rok modelowy 2002-2003,
  • Pilot, rok modelowy 2003-2013,
  • Stream, rok modelowy 2001-2005,

wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii, Japonii, Chinach, Turcji, Stanach Zjednoczonych i Tajlandii, w których wymieniano poduszki powietrzne w wyniku wypadku lub naprawiano w ramach wcześniejszej kampanii przywoławczej, stwierdzono, że napełniacz przedniej poduszki powietrznej kierowcy lub pasażera mógł być wyprodukowany przy użyciu wadliwego materiału pirotechnicznego generującego gaz. Materiał ten w wyniku dłuższego oddziaływania wilgoci z powietrza i wysokiej temperatury, może wytwarzać nadmierne ciśnienie w chwili napełniania poduszki powietrznej na skutek wypadku. Jeśli ciśnienie wewnętrzne jest zbyt wysokie, napełniacz może ulecz pęknięciu i w rezultacie do kabiny pasażerskiej mogą przedostać się małe odłamki metalu obudowy, co potencjalnie może spowodować obrażenia ciała kierowcy lub pasażerów samochodu.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 3 780 pojazdów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że wszyscy posiadacze samochodów objętych kampanią zostaną wezwani na bezpłatną naprawę.

Informacji związanych z kampanią udziela Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce (adres: ul. Puławska 381, 02-801 Warszawa; tel.: 801 811 711).

UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2047).

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.

Źródło: www.uokik.gov.pl