BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki BMW, modele: 1 (F52), 5 (G30), 5 TOUR (G31), 7 (G11) i M5 (F90), wyprodukowanych w Niemczech, do ładunków generatora gazu czołowych poduszek powietrznych mogła dostać się wilgoć w procesie produkcji generatora. Zawilgocenie ładunku może sprawić, że w przypadku zadziałania poduszki powietrznej, we wnętrzu generatora gazu powstanie zbyt wysokie ciśnienie, wskutek czego nastąpi odpadnięcie tzw. zespołu zapłonowego. W takim przypadku poduszka może zadziałać nieprawidłowo lub wcale. Wskutek tego oraz odłączenia się elementów generatora gazowego, występuje podwyższone ryzyko odniesienia obrażeń przez osoby w pojeździe.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 63 pojazdy.
Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu przeprowadzenia stosownej naprawy.
Informacji związanych z kampanią udziela BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce (adres: ul. Wołoska 22 A, 03-675 Warszawa; tel. 022 279 71 00).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.