Rolls-Royce Cullinan zyskał podświetlany grill. To auto Serii II, czyli po prostu po liftingu

Rolls-Royce Cullinan został odświeżony i tym samym w nazwie auta pojawił się dopisek Seria II. Superluksusowy SUV otrzymał zmiany w wyglądzie oraz nowe innowacyjne opcje, dostosowane do potrzeb bardzo wymagających klientów.

Wprowadzony na rynek w 2018 roku Rolls-Royce Cullinan, odznaczający się prawdziwymi umiejętnościami jazdy w terenie i jednocześnie niezrównanym komfortem niezależnie od pokonywanej drogi, został zaktualizowany. Cullinan Serii II to SUV po liftingu, pozostający wiernym podstawowym cechom, które leżą u podstaw popularności tego modelu. Dla grupy klientów wybierających bardziej odważne i wyraziste konfiguracje, zdefiniowane m.in. przez mroczniejszą estetykę, dostępna jest wersja o nazwie Black Badge Cullinan Serii II.

Podświetlany grill Pantheon

Przód Cullinana Serii II teraz składa się z prostych linii i ostrych krawędzi, z naciskiem na czyste, monolityczne powierzchnie. Linie zderzaka tworzą płytkie „V” od najniższego punktu nowych świateł do jazdy dziennej do centralnego punktu samochodu. Pod spodem, nowe wloty powietrza skierowane są asertywnie na zewnątrz. Centralnym elementem jest podświetlany grill Pantheon, który został dodatkowo odświeżony.

w Linii bocznej można zauważyć zmiany w wykończeniu powierzchni karoserii. Z tyłu Inaczej wyglądają końcówki układu wydechowego, które są zintegrowane i wizualnie zlicowane z nadwoziem. Szczotkowana płyta ochronna wykonana ze stali nierdzewnej biegnie między wydechami i przepływa pod samochodem. Ewolucję stylistyki Cullinana dopełniają 23-calowe frezowane felgi o zwiększonym rozmiarze. 

Szereg zmian we wnętrzu

Najbardziej znaczącą zmianą w kabinie jest szklany panel czołowy od słupka do słupka w górnej części deski rozdzielczej – to elegancki i wszechstronny element projektu, który łączy w sobie zarówno cyfrowy, jak i fizyczny kunszt. Panel wskaźników przed kierowcą i nowy, stale widoczny Centralny Wyświetlacz Informacyjny na środku pasa przedniego, zostały przeprojektowane. Bezpośrednio przed pasażerem znajduje się podświetlana deska rozdzielcza z podświetlanym napisem Cullinan i unikalną grafiką Cityscape. Inspirowana panoramą wieżowców megamiast świata nocą, została stworzona przy użyciu 7000 elementów. Klienci mają również możliwość stworzenia własnego motywu podświetlanej deski we współpracy z projektantami marki.

Cyfrowe możliwości Bespoke pozwalają dostosować np. kolor tarcz przyrządów. W całym samochodzie została także udoskonalona łączność. Klienci mogą teraz podłączyć do dwóch urządzeń streamingowych do tylnych ekranów, które teraz zawierają interfejs Bespoke. Łączność z Internetem i niezależny streaming dla każdego ekranu zapewnia klientom obecność WiFi hot spot. Po raz pierwszy w Cullinanie słuchawki Bluetooth dowolnego typu mogą być sparowane z systemem informacyjno-rozrywkowym na tylnym siedzeniu.

Klienci mogą cieszyć się dźwiękiem z wyjątkowego 18-głośnikowego systemu Bespoke, który korzysta z najnowszej generacji 18-kanałowego 1400-watowego wzmacniacza. Wnęki w aluminiowych progach Cullinana Serii II są wykorzystywane jako komory rezonansowe dla głośników niskotonowych, skutecznie przekształcając cały samochód w subwoofer.

Wzbogacona paleta materiałów

Elementy wnętrza zostały wykonane z materiału roślinnego. Cullinan Serii II wprowadza Grey Stained Ash, bogato usłojone naturalne drewno o otwartych porach z delikatnym połyskiem. Aby uzyskać złożoną, wyraźną teksturę, każda kłoda jest indywidualnie wybierana, a „liście” forniru są następnie ręcznie barwione i uszlachetniane dodatkiem mikroskopijnych metalicznych cząstek, co tworzy unikalny efekt migotania.

We wnętrzu Cullinana Serii II wykorzystano również tekstylia nowe dla marki – mowa tu o tkaninie rayonowej wykonanej z bambusa, nazwanej Duality Twill. Materiał ten został zainspirowany rozległym gajem bambusowym w Le Jardin des Méditerranées na Lazurowym Wybrzeżu, który sąsiaduje z dawnym zimowym domem Sir Henry’ego Royce’a, Villa Mimosa. 

Na diagonalnej tkaninie wyhaftowano artystyczną grafikę „Duality”. Opierając się na abstrakcyjnej interpretacji dwóch połączonych ze sobą inicjałów R założycieli marki, projekt odzwierciedla wyraźny wpływ żeglarski, przypominający przeplatające się linie linowe występujące na jachtach żaglowych – kolejna subtelna aluzja do Riwiery Francuskiej. Cała tkanina Duality Twill wykorzystana w samochodzie może składać się z do 2,2 miliona ściegów (11 mil nici) i jest wynikiem 20 godzin pracy. Podstawowa tkanina diagonalna jest dostępna w trzech kolorach – liliowym, czekoladowym i czarnym – a klienci mogą wybierać spośród 51 różnych kolorów nici. Ten misternie haftowany materiał był opracowywany przez ponad rok.

W Cullinanie Serii II wykorzystano kolejną nową współczesną technikę rzemieślniczą – Placed Perforation. Umożliwia ona rzemieślnikom tworzenie dzieł sztuki poprzez drobne perforacje w skórze – fotele są tu płótnem. Dla Cullinana Serii II projektanci stworzyli wzór inspirowany stale zmieniającymi się kształtami i cieniami chmur nad domem Rolls-Royce’a w Goodwood – składa się on ze 107 000 perforacji o średnicy 0,8 i 1,2 milimetra. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Opracowanie: Rafał Mądry

Źródło: moto.pl


Warning: A non-numeric value encountered in /wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 997