Porsche pozostaje najpopularniejszą marką w USA. Już po raz dziewiąty z rzędu Amerykanie przyznali tej firmie pierwsze miejsce w sondażu Automotive Performance, Execution and Layout Study (APEAL), który został przeprowadzony przez JD Power and Associates.
Porsche osiągnęło również sukces w czerwcu bieżącego roku, kiedy to w badaniu Initial Quality Study zostało wybrane najmniej awaryjnym samochodem w ciągu pierwszych 90 dni użytkowania.
W sondażu APEAL Porsche Cayenne już po raz trzeci uplasowało się na pierwszym miejscu w segmencie średnich i dużych SUV-ów oraz crossoverów klasy premium”.
Cayenne zajął również trzecie miejsce w całym sondażu. Boxster też okazał się najlepszy w swojej klasie i w kategorii hot-hatch klasy premium zajął pierwsze miejsce pod względem najwyżej ocenionej stylistyki.
Z kolei Porsche 911, które w tym roku obchodzi swoje okrągłe 50-te urodziny, zajęło drugie miejsce w kategorii średnich samochodów sportowych klasy premium.
Ranking generalny APEAL jest wynikiem sumy punktów przyznanych przez klientów m.in. w kategoriach dynamiki jazdy, stylistyki, użyteczności na co dzień i wygody.
Cytowany sondaż APEAL sporządzono na podstawie opinii 83 000 klientów w USA, którzy nabyli łącznie 230 różnych modeli fabrycznie nowych samochodów, zarejestrowanych w okresie od listopada 2012 do lutego 2013.
Źródła, Porsche
IBRM Samar