Polskie panie a e-mobility

Aż 90% kobiet uważa, że samochody elektryczne to przyszłość motoryzacji – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Renault Polska przez TNS Polska. Badanie wykazało też, że 88% pań nie przejeżdża dziennie więcej niż 60 km.
Kobiety, które uważają, że auta elektryczne to nasza przyszłość, gdyż należy ograniczyć emisję spalin (48% w porównaniu do 41% ogółu Polaków), to jednocześnie osoby wyznające wartości proekologiczne. 86% z nich segreguje śmieci, 76% unika używania toreb jednorazowych, a 92% oszczędnie używa wody i energii elektrycznej.

Napęd elektryczny jest sposobem na całkowite wyeliminowanie emisji zanieczyszczeń do powietrza przez samochody i ten fakt doceniają ankietowane osoby obu płci – 65% badanych uznaje zmniejszenie zanieczyszczania środowiska za najważniejszą zaletę samochodów elektrycznych. Wyraźne różnice w zdaniach Polaków i Polek pojawiają się w przypadku innych zalet samochodów elektrycznych – brak zapachu benzyny i spalin ważny jest dla 44% kobiet, podczas gdy istotne znaczenie ma to dla 27% mężczyzn. Natomiast dla większej liczby mężczyzn niż kobiet (35% do 20%) istotne jest to, że pojazdy elektryczne redukują hałas na drogach.

Ponad połowa mężczyzn ma obawy związane z zasięgiem samochodów elektrycznych, przy czym 63% z nich przejeżdża dziennie maksymalnie 60 km. Obawy te dzieli z mężczyznami znacznie mniej, bo tylko 38% kobiet, natomiast aż 27% respondentek obawia się porażenia prądem. – Przeprowadzono liczne testy, by upewnić się, że użytkowanie aut elektrycznych jest bezpieczne. Nie ma ryzyka porażenia prądem, zapewnia Zbigniew Kowalski, dyrektor projektu Samochody Elektryczne.

We wrześniu br. Renault wprowadzi na polski rynek pierwsze dwa modele elektrycznych aut: Renault Fluence Z.E. oraz Renault Kangoo Z.E. W 2013 r. na nasz rynek wejdzie nowatorskie Renault Twizy.

Renault, wnp.pl (AG)


Warning: A non-numeric value encountered in /wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 997