Polska sieć rozwija dystrybucję motoczęści w Europie

– Sytuacja branży motoryzacyjnej na całym świecie jest skomplikowana nie tylko wśród producentów samochodów, ale także na rynku aftermarket. Zarówno polscy, jak i zagraniczni przedstawiciele branży są jednak w stanie wygenerować wzrosty sprzedaży, czego jesteśmy przykładem. Dzięki temu możemy teraz skoncentrować się na naszych najbliższych celach, do których należy przede wszystkim rozwój sprzedaży na rynku europejskim, m.in na obiecujących rynkach krajów nadbałtyckich – mówi Piotr Tochowicz, prezes zarządu Moto-Profil sp. z o.o.

Kolejne, planowane kontrakty z nowymi, zagranicznymi partnerami handlowymi, będą się opierać na modelu współpracy stosowanym przez firmę konsekwentnie od początku ekspansji zagranicznej. Moto-Profil nie proponuje systemu franczyzowego, nie podejmuje także działań mających na celu przejęcia czy budowanie filii. Funkcjonuje na zasadzie współpracy z siecią partnerów handlowych, zwykle firm średniej lub mniejszej wielkości, dysponujących własną siecią dystrybucji.

Transakcje zagraniczne stanowią obecnie około 25 procent całości obrotów Moto-Profil. Firma działa na rynkach: polskim, czeskim, słowackim, niemieckim, litewskim, łotewskim, ukraińskim, węgierskim oraz rumuńskim, współpracując z niemal tysiącem partnerów handlowych. Przedstawiciele Moto-Profil, planując strategię dalszego rozwoju na nowych rynkach uważnie je obserwują i biorą pod uwagę czynniki takie jak m.in. załamanie sprzedaży nowych samochodów, rosnącą pozycję internetowych platform sprzedaży części czy kłopoty finansowe wielkich i uznanych sieci warsztatowych.

– Sprzedażą za granicę zajęliśmy się jeszcze przed wejściem Polski do struktur UE, gdy przetransportowanie paczki przez granicę polsko-czeską było regulowane przez restrykcyjne wymogi eksportowe. Od momentu zniesienia granic celnych między Polską, a resztą krajów unijnych rynki te stały się dużo łatwiej dostępne, również pod względem logistycznym. W tej chwili nie ma prawie żadnej różnicy w procesie sprzedaży i logistyce transportu między firmą z Polski, a inną firmą z terenu UE. Dlatego też możemy wykorzystać szanse, jakie daje nam wspólny rynek i swobodnie konkurować z największymi europejskimi graczami – podsumowuje Piotr Tochowicz.

W czerwcu tego roku firma znalazła się w pierwszej dziesiątce laureatów prestiżowego konkursu European Business Awards (EBA) 2012/2013 w kategorii Import/Export i została uhonorowana przyznawanym w ramach EBA wyróżnieniem pn. Ruban D’Honneur.

źródło: info pras. ; Moto-Profil
mojeauto.pl