Nowe Audi A6 otrzymało najwyższe noty w teście bezpieczeństwa biernego Euro NCAP (New Car Assessment Programme). Ten najważniejszy w Europie program testów bezpieczeństwa przyznał A6 pięć gwiazdek. W ten sposób, biznesowa limuzyna rodem z Ingolstadt została jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie.
- Nowa biznesowa limuzyna spod znaku czterech pierścieni oceniona w najważniejszym teście bezpieczeństwa
- Stalowo-aluminiowa karoseria hybrydowa zapewnia więcej bezpieczeństwa i komfortu
- Wiele systemów wspomagania kierowcy i centralna fuzja danych
W punktacji Euro NCAP, A6 otrzymało najwyższe oceny we wszystkich najistotniejszych kryteriach: ochrony dorosłych pasażerów, bezpieczeństwa dzieci, ochrony pieszych i systemów wspomagania kierowcy. Aktywnie wspomagające kierowcę systemy bezpieczeństwa, w tym automatyczne systemy hamowania awaryjnego w ruchu miejskim i poza terenem zabudowanym, odpowiadają za 20 procent z ogólnej oceny NCAP.
Bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa w nowym Audi A6 sprawia, że jazda nim staje się jeszcze bardziej bezpieczna, komfortowa i relaksująca. Standardowo montowany tu system Audi pre sense front pomaga zapobiegać kolizjom z innymi pojazdami, pieszymi i rowerzystami. Jednym z ważniejszych systemów jest też adaptacyjny asystent jazdy. System łączy w jedno funkcje adaptacyjnego tempomatu (adaptive cruise control) oraz asystenta toru jazdy (Audi active lane assist). Jego idealnym rozszerzeniem jest asystent wydajności. Asystent predyktywnie zwalnia i przyspiesza auto, wykorzystując do tego dane pozyskiwane z sieci Car-to-X, czujników, nawigacji i znaków drogowych
Za prawidłowym działaniem systemów wspomagania kierowcy stoi praca całej gamy czujników, których właściwości świetnie się uzupełniają. Wszystkie pozyskiwane z nich dane przesyłane są do centralnego sterownika systemów wsparcia kierowcy zFAS, który na bieżąco tworzy zróżnicowany obraz otoczenia. Dzięki takiej centralnej fuzji danych, systemy wspomagania działają jeszcze dokładniej niż w modelu poprzednim.
Nowe Audi A6 zapewnia również najwyższy poziom ochrony pasażerów. Jego karoserię zbudowano z inteligentnego połączenia aluminium i stali, a formowane na gorąco elementy stalowe tworzą bardzo wytrzymały szkielet przedziału pasażerskiego. Dzięki wysokiej sztywności, całe nadwozie jest podstawą najwyższego stopnia bezpieczeństwa, gwarantuje sportowe prowadzenie i odpowiada za komfort akustyczne na pokładzie auta.
Euro NCAP (European New Car Assessment Programme – Europejski Program Ocen Nowych Samochodów), został powołany do życia w roku 1997. Jest to program oceny bezpieczeństwa samochodów osobowych, wspierany przez konsorcjum dwunastu podmiotów: ministerstw transportu, automobilklubów, towarzystw ubezpieczeniowych i instytutów badawczych z ośmiu państw europejskich. W Euro NCAP, pod względem bezpieczeństwa czynnego i biernego, testowane są prawie wszystkie nowe pojazdy. Rozbudowane wymagania testowe programu znacznie przekraczają obowiązujące normy nadane przez europejskich prawodawców.
Źródło: www.mototarget.pl