Autobus miejski MAN Lion’s City GL CNG otrzymał prestiżowy tytuł „Bus of the Year 2015”. Konkurencja została zdecydowanie z tyłu.
Trofeum zostanie wręczone zwycięzcy podczas targów IAA Nutzfahrzeuge 2014 w Hanowerze.
Mała uciążliwość dla środowiska
MAN Lion’s City GL CNG z silnikiem CNG w wersji Euro 6 zapewnia przyjazne dla środowiska rozwiązanie transportu miejskiego, charakteryzujące się wyjątkowo niską emisją zanieczyszczeń. Ten przegubowy autobus napędzany biogazem lub gazem ziemnym może być eksploatowany neutralnie pod względem CO2, a więc na poziomie właściwym dla pojazdów z napędem elektrycznym (Full-Electric-Vehicle). Nawet bez zastosowania biogazu emisja CO2 jest o ponad 17% mniejsza niż w przypadku pojazdów z silnikiem Diesla.
Równocześnie gaz ziemny jest wyjątkowo ekonomicznym alternatywnym źródłem napędu. W okresie 10 lat pojazd MAN Lion’s City GL CNG tylko dzięki zdecydowanie niższym kosztom paliwa pozwala zaoszczędzić ponad 15% kosztów cyklu życia w porównaniu z autobusem tego samego typu z napędem wysokoprężnym.
Komfortowo dla pasażerów
Przegubowy MAN Lion’s City GL CNG o długości 18,75 metrów może przewozić nawet 142 pasażerów. Jako jedyny pojazd na rynku jest wyposażony w pięć podwójnej szerokości drzwi. Takie rozwiązanie gwarantuje optymalny przepływ pasażerów i bardzo krótkie czasy postoju. Pojazd posiada także trzy siedzenia składane, które mogą być zablokowane przez kierowcę. Dzięki temu podczas przewozu dużej liczby pasażerów dostępna jest większa powierzchnia stojąca.
Nowoczesne kasowniki mogą skanować bilety zakupione elektronicznie na smartfonach. Ponadto, w autobusie zapewniony jest dostęp do internetu za pośrednictwem hotspotu WLAN oraz ekrany, które mogą być indywidualnie programowane.
We wnętrzu autobusu zastosowano wysokiej jakości materiały i innowacyjne oświetlenie. Przepuszczająca światło harmonia, przeszklone luki w dachu oraz listwy LED (energooszczędne diody) zapewniają energooszczędne, równomierne i przyjazne dla pasażerów oświetlenie wnętrza.
Zastosowanie oświetlenia LED pozwala na ograniczenie poboru mocy, dzięki czemu autobus może być zasilany przez generator mniejszej mocy. Energooszczędność zapewniają także światła dzienne LED w reflektorach przednich oraz światła tylne LED.