Miniony rok był kolejnym, w którym Nissan zajął pozycję lidera w dwóch najważniejszych dla siebie kategoriach – w segmencie crossoverów oraz wśród samochodów elektrycznych. Japoński producent zarejestrował w 2018 roku 15 287 pojazdów, z czego największą popularnością cieszyły się flagowe modele marki – Qashqai oraz X-Trail. Sukcesem zakończył się także pierwszy rok sprzedaży w pełni elektrycznego nowego Nissana LEAF.
Nissan, który jest pionierem w kategorii crossoverów, mimo rosnącej w ostatnich latach konkurencji pozostaje liderem tego niezwykle dynamicznie rozwijającego się segmentu. Japoński producent wyprzedził następną w zestawieniu markę o blisko 1000 samochodów. Bestsellerem sprzedaży pozostaje Qashqai – w 2018 roku nabywców znalazło 8 533 sztuk tego modelu, co oznacza wzrost o 5,8% w stosunku do roku 2017.
Co warte podkreślenia, pod koniec ubiegłego roku do sprzedaży trafił Qashqai z nowym benzynowym silnikiem o pojemności 1,3 litra, dostępnym w trzech konfiguracjach: 140 KM i 160 KM z sześciobiegową skrzynią manualną oraz 160 KM z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią DCT. Nowy silnik wyróżnia się obniżonym zużyciem paliwa i mniejszą emisją CO2. Wszystkie nowe zespoły napędowe spełniają normę emisji spalin Euro 6d-TEMP.
Znaczący wzrost liczby sprzedanych egzemplarzy zanotował X-Trail, osiągając wynik 2 466 sztuk, co w porównaniu z rokiem 2017 jest wynikiem aż o 32,5% lepszym.
W 2019 roku klienci mogą spodziewać się kolejnych zmian w gamie crossoverów Nissana, podnoszących atrakcyjność obu modeli w oczach klientów.
W poprzednim roku dużą popularnością cieszyła się druga generacja Nissana LEAF – modelu, który mimo szybko rosnącej liczby konkurentów pozostaje najpopularniejszym samochodem elektrycznym w historii. Ogólnie, w 2018 roku Nissan sprzedał 296 egzemplarzy „elektryków”, w tym 269 modelu LEAF oraz 27 sztuk dostawczego e‑NV200. Łącznie sprzedaż bezemisyjnych Nissanów w Polsce przełożyła się na udział w segmencie na poziomie blisko 44%.
Dla wielbicieli samochodów elektrycznych Nissan przygotował specjalną propozycję, ogłaszając otwarcie przyjmowania zamówień na dwie nowe wersje modelu, LEAF 3.ZERO oraz LEAF e+ 3.ZERO, wyróżniające się nowymi kolorami nadwozia oraz nowymi kombinacjami nadwozia dwukolorowego. Ponadto LEAF e+ 3.ZERO oferuje akumulator o pojemności 62 kWh, co przekłada się na zwiększenie zasięgu na jednym ładowaniu o 40% w porównaniu z wersją z akumulatorem o pojemności 40 kWh, a tym samym oznacza dodatkowe 100 km jazdy.
„Niezmiernie cieszy nas fakt, że mimo wciąż rosnącej konkurencji w kategorii crossoverów, Nissan nadal pozostaje liderem segmentu. Jesteśmy przekonani, że wprowadzone niedawno zmiany w gamie modelu Qashqai – nowe silniki benzynowe oraz nowy system multimedialny NissanConnect – jeszcze zwiększają atrakcyjność naszego bestsellerowego crossovera wśród klientów. A to nie koniec pozytywnych zmian, nie tylko w modelu Qashqai. Nie zamierzamy zwalniać tempa, także w zakresie samochodów elektrycznych. Wierzymy, że nowa, mocniejsza wersja Nissana LEAF z akumulatorem 62 kWh i silnikiem o mocy 217 KM spełni oczekiwania bardziej wymagających klientów, poszukujących jeszcze większej dynamiki i dłuższego zasięgu” – powiedziała Dorota Pajączkowska, PR Manager polskiego oddziału Nissan Sales CEE.
Źródło: www.mototarget.pl