Audi rozpoczyna program darmowej modernizacji 850 000 samochodów z silnikami wysokoprężnymi

Audi proponuje swym klientom w Europie i na innych rynkach* program modernizacyjny samochodów wyposażonych w silniki Diesla spełniające normy EU5 i EU6. Nawet 850 tysięcy samochodów na całym świecie, w których zamontowano sześcio- i ośmiocylindrowe jednostki wysokoprężne (V6/V8 TDI, EU5, EU6), otrzyma nowe oprogramowanie. Rozwiązanie to zmniejszy emisję substancji szkodliwych w realnych warunkach drogowych, do poziomu poniżej określonego przez obecne przepisy prawne.

– Audi proponuje program modernizacji nawet 850 tysięcy samochodów wyposażonych w spełniające normy EU5 i EU6 silniki V6 i V8 TDI. Program dotyczy zarówno Europy, jak i innych rynków*
– Klienci nie ponoszą z tego tytułu żadnych kosztów

Audi kładzie nacisk na to, by silniki wysokoprężne w przyszłości były najbardziej optymalną kosztowo formą napędu, a jednocześnie przyczyniały się do poprawy jakości powietrza Akcja przeprowadzona zostanie w ścisłej współpracy z niemieckim Federalnym Urzędem Transportu Samochodowego (KBA). W ten sposób, Audi ma zamiar wpłynąć na zmniejszenie całkowitej emisji substancji szkodliwych, zwłaszcza w obszarach miejskich. Akcja serwisowa dotyczy również samochodów marki Porsche i Volkswagen wyposażonych w tego typu silniki. Wizyta w stacji serwisowej jest dla wszystkich klientów całkowicie bezpłatna.

Zamiarem Audi jest utrzymanie w przyszłości najwyższej rentowności użytkowania silników Diesla przez klientów, a jednocześnie zwiększenie wpływu na poprawę jakości powietrza. Audi jest również przekonane, że program ten przeciwdziałać będzie prawdopodobnym zakazom poruszania się samochodów z jednostkami wysokoprężnymi. Silniki Diesla, ze swymi niskimi współczynnikami spalania, pomogą osiągnąć ambitne wytyczne dotyczące emisji CO2 w Europie. To kolejna przesłanka, kierująca Audi przy wdrażaniu programu modernizacji.

Audi, przez wiele miesięcy intensywnie testowało wszystkie koncepcje napędów wysokoprężnych pod kątem możliwych niezgodności z normami. Począwszy od roku 2016, przeanalizowano wszystkie dane oraz zbadano wszystkie możliwe kombinacje silników i skrzyń biegów. W procesie tym, Audi ściśle współpracowało z władzami, w szczególności z niemieckim Federalnym Urzędem Transportu Samochodowego (KBA), i raportowało im stan przeglądu. Całościowy pakiet środków naprawczych zawiera również rozwiązania zaproponowane dobrowolnie przez Audi. Część z nich została już władzom przekazana, a zaproponowane środki naprawcze ujęte w ich decyzjach. Audi zdaje sobie sprawę, że śledztwo KBA nie zostało jeszcze zakończone. Jeśli dochodzenie oznaczać będzie kolejne konsekwencje, Audi oczywiście w ramach programu modernizacyjnego jednostek EU5/EU6 jak najszybciej wdroży wymagane rozwiązania techniczne, mając na uwadze przede wszystkim dobro swoich klientów.

*) nie dotyczy Stanów Zjednoczonych i Kanady

Źródło:www.mototarget.pl