Szefostwo Volkswagena nie ma ostatnio łatwego życia. Do licznych perturbacji związanych z aferą diesel szwindel i otwartego konfliktu z podwykonawcami doszedł właśnie kolejny problem…
Wieloletni szef Bentleya i Bugatti – Wolfgang Schreiber – pozwał niemiecki koncern do sądu domagając się finansowej rekompensaty za swój udział w opracowaniu dwusprzęgłowej, zautomatyzowanej przekładni DSG.
Wolfgang Schreiber w latach 1996-2003 był szefem działu konstrukcyjnego zajmującego się projektami skrzyń biegów. Jest autorem licznych patentów związanych z układami przeniesienia napędu. Często określa się go mianem wynalazcy dwusprzęgłowej przekładni.
Lokalne media informują, że Volkswagen – w ramach rekompensaty – proponował Schreiberowi sumę około 20 mln euro. Wszystko wskazuje jednak na to, że oferta ta została odrzucona.
Przypominamy, że rynkowy debiut dwusprzęgłowej, zautomatyzowanej skrzyni DSG nastąpił w 2003 roku. Od tego czasu przekładnia trafiła do przeszło 4 mln aut niemieckiego koncernu.
Źródło: motoryzacja.interia.pl