Grupa PSA Peugeot Citroen sprzedała w 2014 roku 2,939 mln samochodów, czyli o 4,3% więcej niż rok wcześniej. Największym rynkiem zbytu Grupy stały się Chiny, gdzie sprzedała 734 tys. samochodów, o niemal 1/3 więcej niż w roku poprzednim.
W Europie PSA sprzedała 1,761 mln samochodów – co daje wzrost o 8,1%. To efekt, na który miała wpływ sprzedaż modelu Peugeot 308, wybranego samochodem roku 2014, który sprzedał się w ilości 56 900 szt., oraz wyników sprzedaży modelu C4 Cactus.
Sprzedaż Peugeot wzrosła o 6,2% do 952 tys. szt. Citroen, rozwijający sprzedaż w najbardziej rentownych kanałach wzrostu, osiągnął skok sprzedaży o 7,2%, a więc większy niż rynek. W efekcie sprzedał 689 tys. samochodów i zwiększył udział na najważniejszych rynkach (we Francji, Wlk.Brytanii, Hiszpanii i Niemczech). Dynamika jest owocem ofensywy produktowej, zwłaszcza Nowego C4 Picasso w segmencie minivanów w Europie (120 tys. szt. w 2014 r.) oraz trzech ubiegłorocznych debiutów rynkowych: Nowego Jumpera w kwietniu (31 tys.), Nowego C1 (41 tys. szt.) i C4 Cactus (42 tys. szt.) w czerwcu.
Marka DS sprzedała 85 900 samochodów, głównie w najbardziej rentownych kanałach sprzedaży, sprzyjających długotrwałemu utrzymaniu wysokiej wartości rezydualnej modeli. Obecnie posiada 61 dedykowanych punktów sprzedaży (58 z nich to tzw. Salony DS, a trzy to DS STORE). Rok 2014 zwraca również uwagę ofertą nowych rozwiązań technologicznych PSA, a zwłaszcza sześciu nowych silników oraz nowych świateł Xenon Full Led.
wnp.pl, źródło: PSA