Kto wygra nagrodę Autobest 2013?

Fiat 500L znalazł się w gronie pięciu modeli rywalizujących o nagrodę Autobest 2013. Konkurenci ubiegający się o to prestiżowe wyróżnienie europejskiej branży motoryzacyjnej Europy Środkowo-Wschodniej są jednak bardzo groźni.
Rywalami Fiata 500L, który już niedługo wchodzi na polski rynek, o nagrodę Autobest 2013 są bowiem takie modele jak Dacia Lodgy, Ford B-Max, Peugeot 301 oraz Skoda Rapid.

W poprzedniej edycji konkursu pierwsze miejsce zapewnił sobie Hyundai Elantra.

Członkowie jury Autobest oceniają poszczególne modele za stylistykę i parametry techniczne takie jak prowadzenie, zużycie paliwa, wpływ na środowisko, przestronność oraz punkty za szczególne znaczenie na wschodzących rynkach Środkowej i Wschodniej Europy (na przykład rozbudowana sieć dystrybucji i łatwa dostępność części zamiennych i akcesoriów).

Jury Autobest reprezentuje niemal wszystkie ważne, rozwijające się rynki Europy (Bułgaria, Cypr, Grecja, Macedonia, Polska, Czechy, Rumunia, Rosja, Serbia, Słowacja, Słowenia, Turcja, Ukraina oraz Węgry). Organizacja ta jest jedynym niezależnym, międzynarodowym jury, które koncentruje się na produktach stanowiących najlepszy wybór dla największej grupy klientów w tej części Starego Kontynentu.

Znamy już natomiast zwycięzcę w kategorii Companybest 2012, którym jury wybrało spółkę Fiat Serbia. To właśnie w jej zakładach w miejscowości Kragujevac powstaje Fiat 500L. Dawne zakłady Zastavy zostały przez Fiat SpA gruntownie zmodernizowane w ramach wielomilionowych inwestycji. 500L będzie eksportowany do ponad 100 krajów świata, w tym do USA.

Zakład Fiat Serbia w Kragujevac to obecnie jedna z najnowocześniejszych fabryk motoryzacyjnych w Europie i największy tego typu obiekt w Europie Południowo-Wschodniej.

W kategorii Designbest 2012 nagrodę otrzyma Laurens Van der Acker, dyrektor ds. designu Renault, natomiast zwycięzcą Technobest 2012 została marka Land Rover za prace nad modelem Range Rover nowej generacji, który awizowany jest jako pierwszy na świecie SUV z lekkim nadwoziem wykonanym w całości z aluminium.
Źródła, FIAT
IBRM Samar, Autor Rafał Żaglewski


Warning: A non-numeric value encountered in /wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 997