Kto wybiera auto na abonament?

Nowy samochód na abonament to sposób na użytkowanie „czterech kółek” bez konieczności kupowania auta za gotówkę czy na kredyt.

W przypadku produktu Masterlease i Hyundaia oznacza to w praktyce dostęp do modeli koreańskiego producenta wraz z całkowitym serwisem, ubezpieczeniem, gwarancją wymiany opon i samochodem zastępczym w ramach jednej stałej stawki miesięcznej.

„Analiza bazy klientów, którzy zdecydowali się na abonament, wskazuje na wyraźnie silny udział osób w przedziale wiekowym 30-45 lat, mieszkańców dużych miast, specjalistów w swoim zawodzie – zauważa Konrad Karpowicz z Masterlease. „Produkt jest wciąż nowinką na rynku i dobrze trafia w oczekiwania zwłaszcza tych osób, które funkcjonują w codziennym pośpiechu”.

Zdaniem ekspertów z firmy leasingowej coraz szybsze tempo życia i charakteryzująca je niecierpliwość – rozumiana jako unikanie długofalowych zobowiązań – będą wpływały na popularność abonamentu na auto w stosunku do tradycyjnego zakupu. Wśród najczęstszych odpowiedzi podawanych jako argument, który zdecydował o wyborze tego produktu, znalazły się wygoda, cena oraz krótka perspektywa umowy.

Wszystko w pakiecie
Obserwacje te zdają się potwierdzać analizy wykonane przez Goldman Sachs, opisujące pokolenie tzw. „Millenialsów”, czyli osób urodzonych pomiędzy 1980 a 2000 rokiem. Zgodnie z raportem Global Investment Research około 55% badanych deklaruje, że posiadanie samochodu na własność nie jest dla nich wartością samą w sobie.

„Klienci przekładają swoje doświadczenia i oczekiwania z rynku telekomunikacji na inne segmenty usług i produktów. Chcą mieć wszystko w pakiecie. Skoro płacąc jedną cenę mają u operatora telefon, internet i TV, to oczekują podobnych rozwiązań na rynku motoryzacyjnym. Płacą raz na miesiąc i to jest jedyna rzecz, która zaprząta ich uwagę – dodaje Konrad Karpowicz z Masterlease.

Około 17% nabywców produktu to kobiety, które w badaniu zwracały uwagę na korzyści płynące z pakietu usług. Kobiety chcą mieć zagwarantowaną kompleksową usługę, mobilność i pewność, że korzystają z nowego, sprawnego pojazdu. Jako na atut rozwiązania abonamentowego panie wskazywały także możliwość traktowania tego produktu jako swoistego testu wybranego modelu auta.

IBRM Samar