Koncern Volkswagen rozpoczyna w Salzgitter prace rozwojowe i produkcję akumulatorów do samochodów elektrycznych

 
  • otwarcie pilotażowej linii do produkcji akumulatorów w Center of Excellence koncernu Volkswagen w Salzgitter
  • Volkswagen wprowadza do Niemiec technologie konstrukcji i produkcji akumulatorów
  • w ramach spółki z firmą Northvolt w latach 2023/2024 w Salzgitter rozpocznie produkcję nowa fabryka akumulatorów
  • w 2020 roku zostanie uruchomiona pilotażowa linia recyklingu akumulatorów
  • Członek Zarządu Koncernu Volkswagen, dr Stefan Sommer – „Volkswagen stawia na konsekwentny i szybki rozwój technologii produkcji akumulatorów w Niemczech”
  • Członek Zarządu Koncernu ds. Komponentów, Thomas Schmall – „Zamierzamy stać się jednym z wiodących producentów podzespołów do aut elektrycznych na świecie”

Salzgitter/Poznań, 26. września 2019 – Koncern Volkswagen wyznacza nowe standardy w dziedzinie projektowania, testów i produkcji nowoczesnych akumulatorów do aut elektrycznych w Niemczech. W Salzgitter w Dolnej Saksonii do przełomu lat 2023/24 roku ma powstać ponad 1000 miejsc pracy – 300 w centrum rozwojowym Volkswagena, w którym znajduje się linia pilotażowa i 700 w spółce Volkswagena z firmą Northvolt powołanej do budowy i prowadzenia fabryki akumulatorów. W tym samym czasie w działalność związaną z tą technologią koncern Volkswagen zainwestuje ponad miliard euro.

W Salzgitter, w tzw. Center of Excellence (CoE), uruchomiono linię pilotażową do krótkoseryjnej produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych. 300 specjalistów opracowuje, testuje i nadzoruje tam innowacyjne sposoby produkcji akumulatorów litowo-jonowych. W pierwszym etapie Volkswagen zainwestował ponad 100 milionów euro w gromadzenie własnego know-how w zakresie rozwoju i produkcji akumulatorów.

Do tego należy doliczyć 900 milionów euro, które Volkswagen przeznaczy na przedsięwzięcia w dziedzinie technologii akumulatorowych prowadzone wspólnie ze szwedzką firmą Northvolt zajmującą się produkcją tych podzespołów. W 2020 roku w Salzgitter ruszy budowa fabryki akumulatorów o łącznej mocy 16 gigawatogodzin. Początek produkcji przewidziano na przełom lat 2023/2024. W tym celu Volkswagen zawiązał niedawno z firmą Northvolt spółkę joint-venture, w której firmy te objęły po 50 procent udziałów. W tym samodzielnym przedsiębiorstwie ma powstać 700 miejsc pracy.

„Połączenie rozwoju, testów i pilotażowej produkcji akumulatorów w Salzgitter to kolejny ważny krok w ramach szerokiej ofensywy koncernu Volkswagen w dziedzinie aut elektrycznych” – powiedział Członek Zarządu Grupy Volkswagen ds. Zaopatrzenia, dr Stefan Sommer. „Dzięki skupieniu tych kompetencji w jednym miejscu możemy samodzielnie prowadzić prace rozwojowe w dziedzinie akumulatorów jako kluczowego komponentu elektryfikacji, możemy opracowywać nowe standardy i szybko wprowadzać je do seryjnej produkcji”.

Koncern Volkswagen stworzył w ramach działu komponentów nowy obszar działalności poświęcony akumulatorom. W porozumieniu z firmami dostarczającymi podzespoły, akumulatory mają być w nim doskonalone pod kątem ich przyszłego zastosowania w samochodach elektrycznych koncernu. Prace dotyczą zarówno zwiększenia pojemności akumulatorów po to, by zapewnić autom większy zasięg, jak i zmniejszenia w nich ilości rzadkich surowców, optymalizacji wszelkich procesów pod kątem zasad zrównoważonego rozwoju, aż po recykling akumulatorów. „Już dzisiaj opracowujemy i produkujemy urządzenia elektroniczne, akumulatory, silniki elektryczne i systemy ładowania oraz tworzymy technologie recyklingu” – powiedział Thomas Schmall, Członek Zarządu Koncernu Volkswagen ds. Komponentów. „Tworząc w ramach koncernowego działu komponentów nowy obszar poświęcony akumulatorom do aut elektrycznych pokazujemy, że zamierzamy stać się jednym z wiodących producentów podzespołów do aut elektrycznych na świecie”.

Frank Blome, dyrektor Center of Excellence w Salzgitter, stwierdził – „Uruchomienie linii pilotażowej to ważny krok w drodze do budowy potężnej fabryki w Salzgitter. W krótkim czasie pogłębimy tu naszą wiedzę na temat procesów produkcyjnych”. To bardzo ważne po to, by w przyszłości kształtować rozwój w tej dziedzinie, a przez to zapewnić dobre wyniki finansowe, niskie koszty i wysoką jakość – kontynuował Frank Blome. „Zdobyte doświadczenia pomogą także zyskać w przyszłości kontrolę nad całym procesem – od pozyskiwania surowców, poprzez produkcję aż po recykling akumulatorów litowo-jonowych”.

W Salzgitter powstaje także pilotażowa linia do recyklingu akumulatorów, która ma zostać uruchomiona w 2020 roku.