1 grudnia 2015 roku podczas X Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych, Polska Izba Motoryzacji już po raz dziesiąty ogłosiła wyniki Badania Satysfakcji ze współpracy Warsztatów Naprawczych z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi. Łącznie oceniano 20 firm ubezpieczeniowych (w kol. alfabetycznej): ALLIANZ, AVIVA, AXA, BENEFIA , BRE UBEZPIECZENIA, COMPENSA, CONCORDIA, ERGO HESTIA, GENERALI, GOTHAER, INTERRISK, LIBERTY UBEZPIECZENIA, LINK4 , MTU , PROAMA, PZU, TUW TUW, TUW TUZ, UNIQA, WARTA.
W mijającym już roku nagrodę Złotego Zderzaka otrzymała STU Ergo Hestia, którego ocena średnia wyniosła 3,923 (3,41 w 2014), na drugim miejscu tak jak i przed rokiem znalazł się stały bywalec podium czyli TUiR Allianz z oceną 3,919 (3,26 w 2014). Trzecie miejsce zajęło tym razem PZU z wynikiem na poziomie 3,80 (2,94 w 2014).
Przypomnijmy, że skala była od 1 do 5 gdzie jeden było oceną najniższą a pięć najwyższą. W tym roku warsztaty naprawcze zachowały spory dystans do wystawiania wysokich not firmom ubezpieczeniowym. Stąd tak wyważone średnie dla pierwszej trójki.
W tegorocznej edycji Badania oceniane były między innymi:
- Ogólna jakość współpracy
- Poziom kompetencji i rzetelność
- Sprawność przebiegu likwidacji szkód
- Prawidłowość i szybkość pełnych wypłat
- Uznawanie stosowania części oryginalnych
- Uznawanie stawek RBG
- Uznawanie kosztu za wynajem samochodu zastępczego
- Liczba skarg, odwołań i pozwów
Zdecydowanie słabiej niż przed rokiem warsztaty oceniły rozliczenia kosztów wynajmu samochodu zastępczego. Średnia w tym pytaniu nie przekroczyła w tym roku 2,79 pkt. (3,2 pkt. w 2014).
W bieżącym roku dodatkowo zapytaliśmy warsztaty o wskazanie trzech najważniejszych problemów z jakimi muszą się zmierzyć i tak:
Autoryzowane serwisy producentów pojazdów wskazały:
Na pierwszym miejscu, relacje z firmami ubezpieczeniowymi – 88%
Na drugim miejscu, problem z pozyskiwaniem klientów – 61%
Na trzecim miejscu, znalezienie wykwalifikowanego personelu – 54%
Warsztaty niezależne wskazały:
Na pierwszym miejscu, relacje z firmami ubezpieczeniowymi – 72%
Na drugim miejscu, problem ze znalezieniem wykwalifikowanego personelu – 61%
Na trzecim miejscu, utrzymanie pracowników – 47%
Przypomnijmy, że w bieżącym roku sponsorem nagrody była firma Audatex, serdecznie dziękujemy!
Badanie Złoty Zderzak przeprowadzone zostało przy współpracy z renomowaną firmą badawczą- INDICATOR.
Wartość nagrody Złotego Zderzaka 2015 dodatkowo wzmocniła Rzecznik Finansowy Pani Aleksandra Wiktorow, która postanowiła przyłączyć się i objąć patronatem jedną z najważniejszych nagród Polskiego rynku ubezpieczeń.
Zwycięzcom gratulujemy a warsztatom dziękujemy za czynny udział w badaniu. Następne już w przyszłym roku!