Jak nie Fiat czy Lancia, to …

Modele jakich marek najchętniej wybierają klienci na rynku włoskim – jeśli nie odpowiada im oferta Fiata lub inny marek wchodzących w skład Grupy FCA?

Koncern Fiat Chrysler Automobiles ma na rodzimym rynku włoskim bardzo mocną pozycję. Obecnie do grupy z Turynu należy udział oscylujący w granicach około 29%. Co ciekawe, cały rynek motoryzacyjny na Półwyspie Apenińskim notuje od szeregu miesięcy duże wzrosty rejestracji. A wraz z tym trendem rosną i notowania FCA – tyle, że w jeszcze szybszym tempie.

Świat nie kończy się jednak tylko na ofercie fiatowskiego koncernu. Jeśli z jakiejś przyczyny osobom prywatnym czy firmom na rynku włoskim nie odpowiada oferta producenta Pandy, Giulietty lub Ypsilona, to najczęściej kierują oni swoje kroki do salonu Volkswagena, Forda czy Renault.

Na koniec maja marka z Wolfsburga uzyskała w słonecznej Italii wynik na poziomie 65 500 rejestracji. Ford miał na koncie ponad 60 000 egzemplarzy, natomiast trzecie w tych statystykach Renault – prawie 58 000.

Gracze ci nie mogą się jednak równać z marką Fiat, której wynik liczony od początku bieżącego roku zbliża się szybko do pułapu 190 000 rejestracji (+23,5%).

IBRM Samar